Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individualizace rukopisu žáků 1. až 5. tříd základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00007064%3AK01__%2F17%3AN0000086" target="_blank" >RIV/00007064:K01__/17:N0000086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Individualizace rukopisu žáků 1. až 5. tříd základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V souvislosti se schválením nové školní předlohy písma Comenia Script se blíží doba, kdy bude třeba písmoznalecky zkoumat také písmo pisatelů, teří se již ve škole učili psát nevázaným písmem. Abychom byly na tuto situaci připraveni, je třeba znát odchylky od nové školní předlohy a jejich identifikační hodnotu. V letech 2012 až 2015 proto proběhla první etapa výzkumu zaměřeného na vývoj a individualizaci písma školních dětí. Do výzkumu bylo možné zahrnout vzorky písma 170 žáků, kteří se učí psát podle předlohy Comenia Script a 60 žáků, která píší písmem kurzívním. Vzorky písma žáků z prvních pěti ročníků základní školy byly analyzovány standardními písmoznaleckými metodami, potvrdil se předpoklad, že k vývoji individuálních znaků dochází již od počátků psaní, do konce 5. ročníku základní školy však individuální odchylky v písmu nebyly stabilizované.

  • Název v anglickém jazyce

    Individualisation of handwriting of 1st to 5th grade primary school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    In connection with the approval of a new script tomplate for schools, the Comenia Script, the time is approaching, when it will be necessary tu carry out forensic handwriting analysis of the handwtiting of writers, who already learned to write using unlinked script at school, as well. In order for us tu be prepared for this situation, is is necessary to know the departures from the new school tamplate and their identification value. In the years 2012 to 2015, the first stage of research focusing on the development and individualisation of handwriting of school children therefore took place. It was possible to include samples of handwriting of 170 pupils in the research, who are learning to write using the Comenia Script template, and 60 pupils, who write using cursive handwriting. The handwriting samples from pupils in the first five grades of primary school were analysed using standard methods of forensic handwriting analysis. The assumption has biin confirmed that the development of individual characteristics in writing were not stabilised.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20162020020" target="_blank" >VI20162020020: Zavedení nových metod a postupů do grafických analýz 2</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kriminalistika

  • ISSN

    1210-9150

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2/2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    113-123

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus