Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematické modelování úniku CNG z tlakových zásobníků osobních automobilů přes přetlakové zařízení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00007064%3AK02__%2F19%3AN0000056" target="_blank" >RIV/00007064:K02__/19:N0000056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.hzscr.cz/clanek/menu-vyzkum-a-vyvoj-vyzkumne-projekty.aspx" target="_blank" >https://www.hzscr.cz/clanek/menu-vyzkum-a-vyvoj-vyzkumne-projekty.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematické modelování úniku CNG z tlakových zásobníků osobních automobilů přes přetlakové zařízení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika se snaží podpořit využití matematických modelů a zejména definuje nároky na správnou praxi při jejich použití. Hlavním cílem metodiky je poskytnout jasný a věcný rozbor možností matematického modelování úniku stlačeného zemního plynu z osobních automobilů a poskytnout konkrétní doporučení nastavení, specifik a možností modelů pro jednotlivé metody a scénáře. Je popsána funkce přetlakového zařízení, chování CNG systému, dynamika proudění plynu při výtoku. Metodika definuje cíle a veličiny, které je možné matematickým modelem získat. Matematický problém výtoku plynu je rozdělen do čtyř samostatných úloh. Pro každou úlohu jsou definovány hlavní cíle výpočtu a konkrétní doporučení pro čtyři CFD numerické řešiče. Na příkladech jsou stručně ukázány možné výstupy CFD modelu. Uplatnění nachází metodika ve všech oblastech, kde je třeba provádět posouzení rizika spojeného s únikem plynu z vozidel s pohonem na zemní plyn, zejména pak v oblasti projektování požární bezpečnosti staveb.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of CNG accidental release from passenger vehicles through pressure relief device

  • Popis výsledku anglicky

    Paper describes various approaches to numerically predict accidental release of CNG from the pressure vessel onboard the vehicle in case of fire of a vehicle itself or in its vicinity. Emphasis lies on presenting a best practice and limitations in application of advanced CFD models to predict natural gas expansion when flowing through the pressure relief device opening and evolved gas stream. Worked examples are presented.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20402 - Chemical process engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20172019077" target="_blank" >VI20172019077: Průběh a důsledky havarijního úniku CNG z osobních automobilů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    567/2020

  • Číslo předpisu

    CERO 8/2019

  • Technické parametry

    Využití při projektování požární bezpečnosti staveb a s tím související ochrana hodnot.

  • Ekonomické parametry

    Využití při projektování požární bezpečnosti staveb a s tím související ochrana hodnot.

  • Označení certifikačního orgánu

    MV - Generální ředitelství HZS ČR, Kloknerova 26, Praha 414

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů