VÝCHODISKA VZDĚLÁVÁNÍ STUDUJÍCÍ POPULACE V OBLASTI BEZPEČNOSTI V ZEMÍCH SKUPINY VISEGRÁDSKÉ SPOLUPRÁCE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00007064%3AK13__%2F16%3AN0000044" target="_blank" >RIV/00007064:K13__/16:N0000044 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VÝCHODISKA VZDĚLÁVÁNÍ STUDUJÍCÍ POPULACE V OBLASTI BEZPEČNOSTI V ZEMÍCH SKUPINY VISEGRÁDSKÉ SPOLUPRÁCE
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený článek podává prvotní seznámení s přístupy jednotlivých zemí Visegrádské skupiny spolupráce k výuce tematiky bezpečnosti u studující populace. Porovnávána jsou systémová východiska, nikoliv skutečné edukační efekty dosažené realizací předmětné výuky. Sledovanými ukazateli jsou zakotvení problematiky v obecně závazných právních předpisech a její začlenění do kurikul. Pro uvedený vzorek států je charakteristická pluralita přístupů. Lze však identifikovat některé společné znaky. Ve vztahu k právnímu ukotvení problematiky v obecně závazných právních předpisech se jedná především o přístup, kdy většina zemí problematiku edukace v oblasti bezpečnosti alespoň částečně zmiňuje v těchto předpisech. Ve vztahu k začlenění tematiky do kurikul je převážně jednotícím znakem uplatňování mezioborového přístupu, kdy je tematika součástí více vzdělávacích oblastí a vyučována v jednotlivých předmětech.
Název v anglickém jazyce
EDUCATION BACKGROUND FOR STUDYING POPULATION IN SECURITY ISSUE IN THE V ISEGRAD GROUP
Popis výsledku anglicky
The paper sets out an initial introduction to cooperation approaches of each country of the Visegrad group to teaching the topic of security in student population. It compares the systemic basis, rather than actual educational effects achieved by exercised teaching. It was monitored how the issue is fixed in generally binding legislation, and its integration into the curriculum. The countries are characteristic with a plurality of approaches. However, some common features can be identified. In relation to legal fixing of issues, generally binding regulations are mainly about access, when most countries at least partly mentioned the issue of education in the field of security in these regulations. In relation to the inclusion of the topic into the curriculum is applying an interdisciplinary approach where the theme is a part of several educational areas and is teaching in individual subjects unifying feature.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VI20152020009" target="_blank" >VI20152020009: Cílený aplikovaný výzkum nových moderních technologií, metod a postupů ke zvýšení úrovně schopností HZS ČR - CAVHZS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Science for Population Protection
ISSN
1803-568X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
67-75
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—