Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VÝCHODISKA VZDĚLÁVÁNÍ STUDUJÍCÍ POPULACE V OBLASTI BEZPEČNOSTI V ZEMÍCH SKUPINY VISEGRÁDSKÉ SPOLUPRÁCE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00007064%3AK13__%2F16%3AN0000044" target="_blank" >RIV/00007064:K13__/16:N0000044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VÝCHODISKA VZDĚLÁVÁNÍ STUDUJÍCÍ POPULACE V OBLASTI BEZPEČNOSTI V ZEMÍCH SKUPINY VISEGRÁDSKÉ SPOLUPRÁCE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený článek podává prvotní seznámení s přístupy jednotlivých zemí Visegrádské skupiny spolupráce k výuce tematiky bezpečnosti u studující populace. Porovnávána jsou systémová východiska, nikoliv skutečné edukační efekty dosažené realizací předmětné výuky. Sledovanými ukazateli jsou zakotvení problematiky v obecně závazných právních předpisech a její začlenění do kurikul. Pro uvedený vzorek států je charakteristická pluralita přístupů. Lze však identifikovat některé společné znaky. Ve vztahu k právnímu ukotvení problematiky v obecně závazných právních předpisech se jedná především o přístup, kdy většina zemí problematiku edukace v oblasti bezpečnosti alespoň částečně zmiňuje v těchto předpisech. Ve vztahu k začlenění tematiky do kurikul je převážně jednotícím znakem uplatňování mezioborového přístupu, kdy je tematika součástí více vzdělávacích oblastí a vyučována v jednotlivých předmětech.

  • Název v anglickém jazyce

    EDUCATION BACKGROUND FOR STUDYING POPULATION IN SECURITY ISSUE IN THE V ISEGRAD GROUP

  • Popis výsledku anglicky

    The paper sets out an initial introduction to cooperation approaches of each country of the Visegrad group to teaching the topic of security in student population. It compares the systemic basis, rather than actual educational effects achieved by exercised teaching. It was monitored how the issue is fixed in generally binding legislation, and its integration into the curriculum. The countries are characteristic with a plurality of approaches. However, some common features can be identified. In relation to legal fixing of issues, generally binding regulations are mainly about access, when most countries at least partly mentioned the issue of education in the field of security in these regulations. In relation to the inclusion of the topic into the curriculum is applying an interdisciplinary approach where the theme is a part of several educational areas and is teaching in individual subjects unifying feature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    KA - Vojenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20152020009" target="_blank" >VI20152020009: Cílený aplikovaný výzkum nových moderních technologií, metod a postupů ke zvýšení úrovně schopností HZS ČR - CAVHZS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Science for Population Protection

  • ISSN

    1803-568X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    67-75

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus