Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geography Curriculum in Czechia: Challenging Opportunities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00095898" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00095898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springer.com/us/book/9783319436135#aboutBook" target="_blank" >http://www.springer.com/us/book/9783319436135#aboutBook</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-43614-2_2" target="_blank" >10.1007/978-3-319-43614-2_2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geography Curriculum in Czechia: Challenging Opportunities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contents of this chapter are a comparison of the secondary school geography curriculum in the Czech Republic, Slovakia and Poland. We are fully aware that the concepts as well as the contents of geographic education differ in every single country with respect to geographical knowledge, due to the country’s history, language and culture. In other words, every curriculum is influenced by its national context. The creators of the geography curriculum will find lots of topics on how to teach designed to promote learning. The chapter will be divided into three main subchapters devoted to geographic education in the Czech Republic, Slovakia and Poland. Each of these subchapters can provide an understanding of the general educational system in these countries, current issues, developments, problems, changes, and trends in teaching geography. At the same time, attention will be paid to the strengths and weaknesses of current geographic education. The final summary will be targeted at the comparison of selected teaching processes and approaches in a broader international especially Central European context.

  • Název v anglickém jazyce

    Geography Curriculum in Czechia: Challenging Opportunities

  • Popis výsledku anglicky

    The contents of this chapter are a comparison of the secondary school geography curriculum in the Czech Republic, Slovakia and Poland. We are fully aware that the concepts as well as the contents of geographic education differ in every single country with respect to geographical knowledge, due to the country’s history, language and culture. In other words, every curriculum is influenced by its national context. The creators of the geography curriculum will find lots of topics on how to teach designed to promote learning. The chapter will be divided into three main subchapters devoted to geographic education in the Czech Republic, Slovakia and Poland. Each of these subchapters can provide an understanding of the general educational system in these countries, current issues, developments, problems, changes, and trends in teaching geography. At the same time, attention will be paid to the strengths and weaknesses of current geographic education. The final summary will be targeted at the comparison of selected teaching processes and approaches in a broader international especially Central European context.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Topics in Czech and Central European Geography Education

  • ISBN

    9783319436135

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    15-32

  • Počet stran knihy

    293

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG Schwitzerland

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Kód UT WoS kapitoly