Geografické vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F10%3A%230000748" target="_blank" >RIV/46747885:24510/10:#0000748 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://konference.osu.cz/cgsostrava2010/dok/Sbornik_CGS/Geograficke_vzdelavani/Geograficke_vzdelavani.pdf" target="_blank" >http://konference.osu.cz/cgsostrava2010/dok/Sbornik_CGS/Geograficke_vzdelavani/Geograficke_vzdelavani.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Geografické vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Text se věnuje postavení geografického vzdělávání v České republice a v zahraniční, zvláště v anglicky mluvících zemích (USA a UK). Zeměpis (geografické vzdělávání) se nachází mezi geovědami a pedagogickým vědami. Hlavní pozornost je zaměřená na psychologické vědomosti o vývojové psychologii a prostorovém poznávání. Text je zaměřený na geografické kurikulum, tematizaci a standardizaci v geografickém vzdělávání v České republice. Témata pro diskusi jsou: je potřeba revize stávajícího českého geografického kurikula? Je nutné posilovat spirálové geografické kurikulum? Nastal čas pro standardizaci českého geografického vzdělávání? V dalším textu se hovoří o objevování v přípravě učitelů geografie.
Název v anglickém jazyce
Geographical Education
Popis výsledku anglicky
The text deals with position of geographical education in the Czech Republic and abroad, especially in English-speaking countries (U.S.A. and U.K.). The position of the geographical education is characterised between geosciences and pedagogical sciences.The main attention is focused on psychological knowledge of developmental psychology and spatial cognition. The text focuses on geographical curriculum, thematization and standardization to geographical education in the Czech Republic. The topics (questions) for suggested discussion are following: Is revision of current Czech geographical curriculum needed? Thematize geographical curriculum or revise current structure of geographical content? Use/strengthen developmental/spiral curriculum in the Czechgeographical education? Is it time to standardize Czech geographical education? Next topics may follow from discussion, e.g. Czech geographical enquiry, geographical tertiary education, geographical textbooks
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010
ISBN
978-80-7368-903-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
860
Strana od-do
371-379
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—