Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geografické vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F10%3A%230000748" target="_blank" >RIV/46747885:24510/10:#0000748 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://konference.osu.cz/cgsostrava2010/dok/Sbornik_CGS/Geograficke_vzdelavani/Geograficke_vzdelavani.pdf" target="_blank" >http://konference.osu.cz/cgsostrava2010/dok/Sbornik_CGS/Geograficke_vzdelavani/Geograficke_vzdelavani.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geografické vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se věnuje postavení geografického vzdělávání v České republice a v zahraniční, zvláště v anglicky mluvících zemích (USA a UK). Zeměpis (geografické vzdělávání) se nachází mezi geovědami a pedagogickým vědami. Hlavní pozornost je zaměřená na psychologické vědomosti o vývojové psychologii a prostorovém poznávání. Text je zaměřený na geografické kurikulum, tematizaci a standardizaci v geografickém vzdělávání v České republice. Témata pro diskusi jsou: je potřeba revize stávajícího českého geografického kurikula? Je nutné posilovat spirálové geografické kurikulum? Nastal čas pro standardizaci českého geografického vzdělávání? V dalším textu se hovoří o objevování v přípravě učitelů geografie.

  • Název v anglickém jazyce

    Geographical Education

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with position of geographical education in the Czech Republic and abroad, especially in English-speaking countries (U.S.A. and U.K.). The position of the geographical education is characterised between geosciences and pedagogical sciences.The main attention is focused on psychological knowledge of developmental psychology and spatial cognition. The text focuses on geographical curriculum, thematization and standardization to geographical education in the Czech Republic. The topics (questions) for suggested discussion are following: Is revision of current Czech geographical curriculum needed? Thematize geographical curriculum or revise current structure of geographical content? Use/strengthen developmental/spiral curriculum in the Czechgeographical education? Is it time to standardize Czech geographical education? Next topics may follow from discussion, e.g. Czech geographical enquiry, geographical tertiary education, geographical textbooks

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geografie pro život ve 21. století: Sborník příspěvků z XXII. sjezdu České geografické společnosti pořádaného Ostravskou univerzitou v Ostravě 31. srpna - 3. září 2010

  • ISBN

    978-80-7368-903-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    860

  • Strana od-do

    371-379

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku