Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Revize českého gegorafického kurikula?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000422" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Revize českého gegorafického kurikula?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    O českém geografickém kurikulu se v Česku diskutuje již deset let. Podle tohoto dokumentu se učí na základních školách od roku 2007 (Výzkumný ústav pedagogický v Praze 2007). Rámcový vzdělávací program (kurikulum) vychází z kmenového učiva, které pocházíz reformy ze začátku 80. let a ze Standardu základního vzdělávání (MŠMT 1995), resp. ve čtyřletém gymnáziu (MŠMT 1996). Mezitím Američané publikovali Geography for Life (1994), americké geografické standardy. Komise pro geografické vzdělávání při IGU přijala ve Washingtonu v roce 1992 Chartu geografického vzdělávání (Haubrich 1994), která je přeložena do 21 jazyků, včetně češtiny. Angličané podstatně revidovali své národní kurikulum v roce 2000, Němci publikovali Deutsche Gesellschaft für Geographie (Kulke 2007). Nyní se v Česku začíná mluvit o revizi národního kurikula, která by měla nastartovat snad v roce 2013. Článek analyzuje revidovanou Bloomovu taxonomii očekávaných výsledků v kurikulu a naznačuje možné strategie, kudy by se měl

  • Název v anglickém jazyce

    Is an audit of the Czech geographical cirriculum of Czech primary schools needed?

  • Popis výsledku anglicky

    The new Czech geographical curriculum has been discussed ten years, yet. This document has been implemented into Czech school curricula since 2007. The Czech national curriculum is based on core subject-matter which comes from 1980s education reform in Czechoslovakia, from the Standard of Basic Education (1995) and the Standard of Secondary School Education (1996). In 1990s American educators published Geography for Life (1994), US Standards on geographical education. The Commission on Geographical Education - IGU accepted International Charter on Geographical Education in Washington, 1992 (Haubrich 1994), which was translated into 21 languages, incl. Czech. English educators revised the National Curriculum in 2000; German educators published DeutscheGesellschaft für Geographie (Kulke 2007). Today Czech authorities started to speak on the new reform of the National Curriculum, 2013. Author analyzes geographical the potential strategies in Czech geographical learning outcomes of curric

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kam směřuje současný pedagogický výzkum?

  • ISBN

    978-80-7372-722-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    1