The Concept of Place in the U.S. NGS and the Czech Geographical Curriculum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F07%3A%230000741" target="_blank" >RIV/46747885:24510/07:#0000741 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Concept of Place in the U.S. NGS and the Czech Geographical Curriculum
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the Concept of Place in the International Charter on Geographical Education 1992 (English, German, Czech languages). The U.S. national Geography Standards (1994) and the Czech geographical curriculum (2005) are compared with respectto the concept of place. There is a great difference between the concept of place in the U.S. Standards and the Czech geographical curriculum.
Název v anglickém jazyce
The Concept of Place in the U.S. NGS and the Czech Geographical Curriculum
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the Concept of Place in the International Charter on Geographical Education 1992 (English, German, Czech languages). The U.S. national Geography Standards (1994) and the Czech geographical curriculum (2005) are compared with respectto the concept of place. There is a great difference between the concept of place in the U.S. Standards and the Czech geographical curriculum.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Changing Geographies: Innovatiove Curricula
ISBN
0-9539850-7-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
351-357
Název nakladatele
Westminster Institute of Education, Oxford Brookes University, Harcourt Hill, Oxford
Místo vydání
Oxford
Místo konání akce
London
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—