Koncept Standardů společného základu ve Spojených státech amerických: výuka čtení v primárním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00089637" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00089637 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/5232/4328" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/5232/4328</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-1-117" target="_blank" >10.5817/PedOr2016-1-117</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncept Standardů společného základu ve Spojených státech amerických: výuka čtení v primárním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku, který se pohybuje na pomezí přehledové a teoretické studie, je představit čtenáři kurikulární dokument Standardy společného základu Spojených států amerických (Common core state standards). První část kapitoly přibližuje pojetí Standardů společného základu napříč celým školním vzděláváním. Další pasáže jsou věnovány analýze standardů pro vzdělávací oblast anglický jazyk se zaměřením na závěrečné výstupy jednotlivých ročníků koncipovaných pro výuku čtení, blíže prezentují standardy zacílené na čtvrtý ročník primární školy a nabízí komparativní pohled výuky čtení ve Standardech společného základu a v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Studie naznačuje rozdílnosti v závěrečných výstupech pro výuku čtení na základní škole, v nichž bylo např. zjištěno, že české kurikulum oproti americkému plně neakceptuje esteticko-výchovnou složku literatury.
Název v anglickém jazyce
The concept of the Common core state standards: reading in elementary school
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to present the Common core state standards of the U.S. curriculum. The first parts detail the concept of the Common core state standards throughout the whole school education (K–12). The next passages are devoted to the analysis of the English language arts standards with a focus on reading in elementary schools and also relate these standards to the context of the current Czech curriculum, the Framework educational programme for basic education. The study suggests differences in the final outputs for teaching reading in elementary school. I found, for example, that, in contrast to the U.S. curriculum, the Czech curriculum does not fully incorporate aesthetic and educational literature components.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1805-9511
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
117-134
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—