Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reading Literacy as a Goal of Elementary Reading in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73582388" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73582388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reading Literacy as a Goal of Elementary Reading in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the position of reading literacy in the curriculum for elementary education in the Czech Republic. It should be mentioned that although students in the Czech system of education participate in international studies such as PISA and PIRLS, the curriculum only includes a brief mention about this phenomenon. Despite this fact, teachers in the Czech Republic try to apply relevant teaching methods to make CR more successful in the next international comparison. In June 2017, the project team carried out a research study in the first grades across the CR to identify which reading competences students have after one year of study in elementary school. The research method was a non-standardized achievement test, which focused on various components of reading literacy. The data were interpreted with respect to the research variables; the results were discussed in the context of education in elementary schools in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Literacy as a Goal of Elementary Reading in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the position of reading literacy in the curriculum for elementary education in the Czech Republic. It should be mentioned that although students in the Czech system of education participate in international studies such as PISA and PIRLS, the curriculum only includes a brief mention about this phenomenon. Despite this fact, teachers in the Czech Republic try to apply relevant teaching methods to make CR more successful in the next international comparison. In June 2017, the project team carried out a research study in the first grades across the CR to identify which reading competences students have after one year of study in elementary school. The research method was a non-standardized achievement test, which focused on various components of reading literacy. The data were interpreted with respect to the research variables; the results were discussed in the context of education in elementary schools in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-6957-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    868-874

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku