Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zeměpis v české škole: Vývoj cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055582" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055582 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-27" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-27</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-27" target="_blank" >10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-27</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zeměpis v české škole: Vývoj cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je stručně představen vývoj vyučovacího předmětu zeměpis na našich školách. Vývoj zeměpisu je rozdělen do etap, které jsou vymezeny klíčovými kurikulárními reformami. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a dalších dobových odborných textů jsou stručně popsány proměny cílů a obsahů geografického vzdělávání. Autoři se zabývají důvody těchto proměn a kladou si otázku, zda a jakým způsobem byly zamýšlené proměny implementovány do praxe. Analýza ukázala, že geografické vzdělávání bylo od svého vzniku předmětem mnoha reforem, jejichž cíle se většinou nepodařilo zcela naplnit. To zřejmě souvisí s tím, že implementace reformních myšlenek do praxe závisí především na akceptaci a pochopení těchto myšlenek ze strany učitelů, což je mnohdy podceňováno.

  • Název v anglickém jazyce

    Geography as a school subject in the Czech lands: Key phases of its development

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with development of geography as a schools subject in the Czech lands. The development of geography is divided in key phases, which are linked with the most important curriculum reforms. Based on the analysis of curricular documents and other authentic materials main changes in the aims and contents of geographical education are described. The authors analyse the reasons of these changes and try to answer the question how these intended changes were implemented in the school practice. The analysis has shown that geographical education was a subject of many educational reforms since it has been established. Moreover it has shown that the implementation of reform ideas as well as of intended changes hasn?t been successful. This could be interpreted by low acceptance of reform ideas and changes by teachers. The teacher as a key element of curriculum reform has been by many curriculum reforms omitted.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.

  • ISBN

    978-80-210-5774-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    516-520

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku