Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Všeobecný přehled a/nebo tematické studium? Podněty k zamýšlené revizi RVP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00107287" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00107287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/index.php/publikacie/publ/geograficke-informacie" target="_blank" >http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/index.php/publikacie/publ/geograficke-informacie</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.2.61-69" target="_blank" >10.17846/GI.2018.22.2.61-69</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Všeobecný přehled a/nebo tematické studium? Podněty k zamýšlené revizi RVP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této práce je povzbudit úvahy a debaty o změně koncepce geografického vzdělávání v českých osnovách. Základem této reflexe jsou průzkumy, ve kterých jsme pomocí Catlingovy typologie identifikovali typ koncepce, která převládá v českých učebních osnovách a mezi budoucími učiteli zeměpisu. Požadovaná myšlenka geografického myšlení podporovaná Mezinárodní chartou geografického vzdělávání a současné mezinárodní trendy se dostatečně neodráží v učebních osnovách ani v prohlášeních budoucích učitelů zeměpisu. Průzkum ukázal, že faktická a encyklopedická koncepce výuky zeměpisu je tak hluboce zakořeněna v učebních osnovách i v myslích studentů, že existuje zjevný prostor pro rozvoj geografického myšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    General overview or thematic study? Suggestions for intentional curriculum revision

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to encourage reflections and debates on changing the conception of geographical education in the Czech curriculum. The basis for this reflection are conducted surveys in which we have identified, with the help of Catling's typology, a type of conception that prevail in the Czech curriculum documents and among future geography teachers. The required idea of geographical thinking supported by the International Charter on Geographical Education and current international trends is not sufficiently reflected in the curriculum documents as well as in statements of future geography teachers. The survey has shown that the factual and encyclopedic conception of teaching geography is so deeply embedded in curriculum documents as well as in the minds of students that there is an apparent space for the development of geographical thinking.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-08315S" target="_blank" >GA18-08315S: Pojetí geografie a geografického vzdělávání: pohled učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geografické informácie

  • ISBN

  • ISSN

    1337-9453

  • e-ISSN

    1337-9453

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    61-69

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra, Slovakia

  • Místo konání akce

    Nitra, Slovakia

  • Datum konání akce

    10. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000467959400005