Enhancing teachers' expertise through curriculum leadership - Lessons from the GeoCapabilities 3 project
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10454694" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10454694 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zB4z0WDNoO" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zB4z0WDNoO</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2022.2149838" target="_blank" >10.1080/00221341.2022.2149838</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Enhancing teachers' expertise through curriculum leadership - Lessons from the GeoCapabilities 3 project
Popis výsledku v původním jazyce
GeoCapabilities is a distinctive approach to teacher professional development which foregrounds the educational potential of geographical knowledge. This paper examines the effect of GeoCapabilities on geography teachers' expertise. First, the paper explores a problem of teacher training which privileges technique for classroom effectiveness over geographical thinking. We then introduce the GeoCapabilities 3 project, presenting and discussing findings through teachers' reflections. We argue that GeoCapabilities 3 offers a model of teacher development, which supports teachers as leaders of curriculum change in an 'activist profession'. This is needed if geography education is to equip young people with knowledge capabilities for their future.
Název v anglickém jazyce
Enhancing teachers' expertise through curriculum leadership - Lessons from the GeoCapabilities 3 project
Popis výsledku anglicky
GeoCapabilities is a distinctive approach to teacher professional development which foregrounds the educational potential of geographical knowledge. This paper examines the effect of GeoCapabilities on geography teachers' expertise. First, the paper explores a problem of teacher training which privileges technique for classroom effectiveness over geographical thinking. We then introduce the GeoCapabilities 3 project, presenting and discussing findings through teachers' reflections. We argue that GeoCapabilities 3 offers a model of teacher development, which supports teachers as leaders of curriculum change in an 'activist profession'. This is needed if geography education is to equip young people with knowledge capabilities for their future.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Geography
ISSN
0022-1341
e-ISSN
1752-6868
Svazek periodika
121
Číslo periodika v rámci svazku
5-6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
162-172
Kód UT WoS článku
000898961800002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85146947375