Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing teachers' expertise through curriculum leadership - Lessons from the GeoCapabilities 3 project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10454694" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10454694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zB4z0WDNoO" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zB4z0WDNoO</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00221341.2022.2149838" target="_blank" >10.1080/00221341.2022.2149838</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing teachers' expertise through curriculum leadership - Lessons from the GeoCapabilities 3 project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    GeoCapabilities is a distinctive approach to teacher professional development which foregrounds the educational potential of geographical knowledge. This paper examines the effect of GeoCapabilities on geography teachers&apos; expertise. First, the paper explores a problem of teacher training which privileges technique for classroom effectiveness over geographical thinking. We then introduce the GeoCapabilities 3 project, presenting and discussing findings through teachers&apos; reflections. We argue that GeoCapabilities 3 offers a model of teacher development, which supports teachers as leaders of curriculum change in an &apos;activist profession&apos;. This is needed if geography education is to equip young people with knowledge capabilities for their future.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing teachers' expertise through curriculum leadership - Lessons from the GeoCapabilities 3 project

  • Popis výsledku anglicky

    GeoCapabilities is a distinctive approach to teacher professional development which foregrounds the educational potential of geographical knowledge. This paper examines the effect of GeoCapabilities on geography teachers&apos; expertise. First, the paper explores a problem of teacher training which privileges technique for classroom effectiveness over geographical thinking. We then introduce the GeoCapabilities 3 project, presenting and discussing findings through teachers&apos; reflections. We argue that GeoCapabilities 3 offers a model of teacher development, which supports teachers as leaders of curriculum change in an &apos;activist profession&apos;. This is needed if geography education is to equip young people with knowledge capabilities for their future.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Geography

  • ISSN

    0022-1341

  • e-ISSN

    1752-6868

  • Svazek periodika

    121

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5-6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    162-172

  • Kód UT WoS článku

    000898961800002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85146947375