Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zeměpis a dějepis: proměny cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055604" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055604 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zeměpis a dějepis: proměny cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je stručně představen vývoj vyučovacích předmětů zeměpis a dějepis na našich školách. Vývoj obou vyučovacích předmětů je rozdělen do etap, které jsou vymezeny klíčovými kurikulárními reformami. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a dalších dobových odborných textů jsou stručně popsány proměny cílů a obsahů geografického a historického vzdělávání. Autoři se zabývají důvody těchto proměn. Analýza ukázala, že geografické i historické vzdělávání bylo od svého vzniku předmětem mnoha reforem, jejichž dopady na zeměpis a dějepis vykazují některé společné znaky. Autoři tyto znaky hlouběji popisují a upozorňují v této souvislosti na značný empiricko-výzkumný potenciál kurikulárních studií.

  • Název v anglickém jazyce

    Geography and history education: Changes of aims and contents on the background of curriculum reforms

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with development of geography and history education in the Czech lands. The development of both school subjects is divided in several periods which are defined by the most important curriculum reforms. Based on analysis of curriculum documents and other relevant scholarly literature the authors briefly describe the changes of aims and contents of geography and history education and try to interpret why these changes occurred. The analysis has shown that geography and history education, since they had been established, were objects to many curriculum reforms. In many aspects, influences of these reforms on both studied school subjects are similar. The authors describe and compare these influences. The research highlights theoretical andmethodological potential of curriculum studies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Škola ? statický element v sociálnej dynamike

  • ISBN

    978-80-8078-459-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    87-93

  • Název nakladatele

    Iura Edition

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku