K problému řazení geografického učiva ve školních vzdělávacích programech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00069580" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00069580 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2013/10/i022013_knecht_hofmann.pdf" target="_blank" >http://geography.cz/informace-cgs/wp-content/uploads/downloads/2013/10/i022013_knecht_hofmann.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K problému řazení geografického učiva ve školních vzdělávacích programech
Popis výsledku v původním jazyce
Aktuálně probíhající kurikulární reforma v Česku s sebou přinesla rozvolnění vzdělávacích obsahů. Učitelé dostali možnost samostatně rozhodovat o tom, v jakém pořadí budou ve výuce prezentovat geografické učivo. Nejsou k dispozici výzkumná data, která byudávala, jak učitelé této možnosti využili, a v jakém pořadí je geografické učivo ve výuce skutečně prezentováno. V první části příspěvku autoři stručně charakterizují aktuální stav didaktiky geografie v Česku, definují pojem řazení učiva a souvisejícíteoretické pozadí a shrnují dosavadní stav poznání. V druhé části příspěvku je prezentována metodika výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou geografické vzdělávací obsahy řazeny ve školních vzdělávacích programech nižších sekundárních školv Česku a následně objasnit, jak učitelé jimi preferované řazení učiva zdůvodňují. Použitou metodou sběru dat byl dotazník získaný od 81 učitelů nižších sekundárních škol v Česku. Ve třetí části příspěvku jsou prezentovány výsledky výzku
Název v anglickém jazyce
Geography Curriculum Scope and Sequence in Czech Lower Secondary Schools
Popis výsledku anglicky
Currently ongoing curricular reform in the Czech Republic has brought disunity to educational content in geography education. Teachers have been given the opportunity to decide on the scope and sequence of geography curriculum. Research was conducted tofind out what is the scope and sequence of geography curricula in lower secondary schools in the Czech Republic, and this paper presents the methodology used and the results. The data collection method was a questionnaire obtained from 81 teachers at lower secondary schools in the Czech Republic. Research results revealed that the scope and sequence of geography curriculum in the studied schools is similar; it remains approximately the way it was before the start of curriculum reform. In the conclusion,the authors discuss research findings and recommend paying more attention to supporting the professional development of geography teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Informace České geografické společnosti
ISSN
1213-1075
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
13-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—