Curriculum and Teaching in Physical Education and Geography: interdisciplinary and international perspectives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00104419" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00104419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/munispace/catalog/book/1019" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/munispace/catalog/book/1019</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9075-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-9075-2018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Curriculum and Teaching in Physical Education and Geography: interdisciplinary and international perspectives
Popis výsledku v původním jazyce
The book of proceedings addresses the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The authors analysed and compared pre-school, elementary, secondary and teacher education and especially school curriculum from different countries, e.g. the Czech Republic, the Republic of Slovenia and Croatia to reveal how integration of Physical Education and Geography can be embedded at different curriculum levels.
Název v anglickém jazyce
Curriculum and Teaching in Physical Education and Geography: interdisciplinary and international perspectives
Popis výsledku anglicky
The book of proceedings addresses the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The authors analysed and compared pre-school, elementary, secondary and teacher education and especially school curriculum from different countries, e.g. the Czech Republic, the Republic of Slovenia and Croatia to reveal how integration of Physical Education and Geography can be embedded at different curriculum levels.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů