Integrating physical education and geography in the primary education curriculum – A case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00097597" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00097597 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrating physical education and geography in the primary education curriculum – A case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Název v anglickém jazyce
Integrating physical education and geography in the primary education curriculum – A case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia
Popis výsledku anglicky
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Changes in Childhood and Adolescence: Current Challenges for Physical Education, Proceedings of the 12th FIEP EUROPEAN CONGRESS
ISBN
9783832545383
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
123-124
Název nakladatele
Logos Verlag Berlin
Místo vydání
Berlín
Místo konání akce
Luxemburk
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—