Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrating Physical Education and Geography in elementary education in the Czech Republic and the Republic of Slovenia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00107182" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00107182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03057925.2018.1466267" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03057925.2018.1466267</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03057925.2018.1466267" target="_blank" >10.1080/03057925.2018.1466267</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrating Physical Education and Geography in elementary education in the Czech Republic and the Republic of Slovenia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The authors analysed and compared elementary school curricular documents from two ex-communist countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia (an ex-socialist Yugoslav republic) to reveal how integration of Physical Education and Geography can be embedded at the policy level. A questionnaire survey among teachers examined how the integration is implemented in practice. The authors present some practical examples to show how Physical Education and Geography integration can be achieved. The findings of the study indicate that while interdisciplinarity is an important policy goal of the educational systems of these two countries, integration is not being implemented in practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrating Physical Education and Geography in elementary education in the Czech Republic and the Republic of Slovenia

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses the lack of international knowledge and research in interdisciplinary curriculum development and teaching in the subjects of Physical Education and Geography. The authors analysed and compared elementary school curricular documents from two ex-communist countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia (an ex-socialist Yugoslav republic) to reveal how integration of Physical Education and Geography can be embedded at the policy level. A questionnaire survey among teachers examined how the integration is implemented in practice. The authors present some practical examples to show how Physical Education and Geography integration can be achieved. The findings of the study indicate that while interdisciplinarity is an important policy goal of the educational systems of these two countries, integration is not being implemented in practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-00695S" target="_blank" >GA16-00695S: Terénní výuka jako silná výuková strategie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Compare: A Journal of Comparative and International Education

  • ISSN

    0305-7925

  • e-ISSN

    1469-3623

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    868-887

  • Kód UT WoS článku

    000487294500002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85055549410