Elementary Education curricula in the Czech Republic and the Republic of Slovenia – Physical Education and Geography integration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00101336" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00101336 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1019" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1019</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9075-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-9075-2018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Elementary Education curricula in the Czech Republic and the Republic of Slovenia – Physical Education and Geography integration
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Název v anglickém jazyce
Elementary Education curricula in the Czech Republic and the Republic of Slovenia – Physical Education and Geography integration
Popis výsledku anglicky
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-00695S" target="_blank" >GA16-00695S: Terénní výuka jako silná výuková strategie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Curriculum and Teaching in Physical Education and Geography: interdisciplinary and international perspectives
ISBN
9788021090750
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
39-60
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—