Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrating physical education and geography in the intended curriculum: Case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00104716" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00104716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrating physical education and geography in the intended curriculum: Case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrating physical education and geography in the intended curriculum: Case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Changes in Childhood and Adolescence: Current Challenges for Physical Education, Proceedings of the 12th FIEP EUROPEAN CONGRESS

  • ISBN

    9783832546977

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    284-295

  • Název nakladatele

    Logos Verlag Berlin

  • Místo vydání

    Berlín

  • Místo konání akce

    Luxembourg

  • Datum konání akce

    13. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku