Concept of Demographic Transition Theory in Geographic Curriculum of Primery and Secondary Schools in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000755" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000755 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/wgeo/soubory/Ruzne/SBORNIK-tisk.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/wgeo/soubory/Ruzne/SBORNIK-tisk.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Concept of Demographic Transition Theory in Geographic Curriculum of Primery and Secondary Schools in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The Czech geographical curricula (primary and secondary) constitute expected outcomes that they are often obscure and ambiguous. The paper focuses on educational geographical theme 'demographical transition' at Czech primary as well secondary schools. The author uses Bruner's cognitive structure of geographical subject matter and spiral curriculum as well as a Revised Bloom's taxonomy of educational objectives and knowledge of educational psychology.
Název v anglickém jazyce
Concept of Demographic Transition Theory in Geographic Curriculum of Primery and Secondary Schools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The Czech geographical curricula (primary and secondary) constitute expected outcomes that they are often obscure and ambiguous. The paper focuses on educational geographical theme 'demographical transition' at Czech primary as well secondary schools. The author uses Bruner's cognitive structure of geographical subject matter and spiral curriculum as well as a Revised Bloom's taxonomy of educational objectives and knowledge of educational psychology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geography and Geoinformatics: Challange for Practice and Education
ISBN
978-80-210-5799-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
200
Strana od-do
163-171
Název nakladatele
Masaryk University, Faculty of Education
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
8. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—