Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

O geografickém vzdělávání, o geografickém vzdělávacím obsahu a o geografii místa v geografickém vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000424" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    O geografickém vzdělávání, o geografickém vzdělávacím obsahu a o geografii místa v geografickém vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geografické vzdělávání v České republice má svou nezastupitelnou pozici jak v primárním vzdělávání (základní škola), tak i ve středních a vysokých školách. Autor článku poukazuje na využití Shulmanovy koncepce pedagogického obsahu v geografickém vzdělávání, ale také na ?růst geografického obsahu" s intelektuálním vývojem žáků/studentů (spirálové nebo také vývojové kurikulum). Dále seznamuje čtenáře s konkrétními obsahy a jejich spirálovou podobou (demografická revoluce) či s postupy a s formami (tříděníkartiček). Upozorňuje na geografické aktivity či formy, jež některá geografická pracoviště používají pro své studenty, budoucí učitele geografie, nebo i nabízejí školám pro výuku geografie v terénu.

  • Název v anglickém jazyce

    On geographical education, pedagogical geographical content, geography of place in geographical education

  • Popis výsledku anglicky

    Geographical education in the Czech R. is important part of primary as well as secondary education. The author of the text points out to Shulman's conception of pedagogical content knowledge (PCK) in geographical education and the "development of geographical content" in accord personal development of students (spiral curriculum]. He points out spiral form of demographic transition or other pedagogical methods (card-sorting). The author presents other activities or pedagogical forms which are used in other Czech Dpt. of geography and focuses on the form of field trips.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Metodický portál RVP

  • ISSN

    1802-4785

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

    1

  • EID výsledku v databázi Scopus