O geografickém vzdělávání, o geografickém vzdělávacím obsahu a o geografii místa v geografickém vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000424" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000424 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O geografickém vzdělávání, o geografickém vzdělávacím obsahu a o geografii místa v geografickém vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Geografické vzdělávání v České republice má svou nezastupitelnou pozici jak v primárním vzdělávání (základní škola), tak i ve středních a vysokých školách. Autor článku poukazuje na využití Shulmanovy koncepce pedagogického obsahu v geografickém vzdělávání, ale také na ?růst geografického obsahu" s intelektuálním vývojem žáků/studentů (spirálové nebo také vývojové kurikulum). Dále seznamuje čtenáře s konkrétními obsahy a jejich spirálovou podobou (demografická revoluce) či s postupy a s formami (tříděníkartiček). Upozorňuje na geografické aktivity či formy, jež některá geografická pracoviště používají pro své studenty, budoucí učitele geografie, nebo i nabízejí školám pro výuku geografie v terénu.
Název v anglickém jazyce
On geographical education, pedagogical geographical content, geography of place in geographical education
Popis výsledku anglicky
Geographical education in the Czech R. is important part of primary as well as secondary education. The author of the text points out to Shulman's conception of pedagogical content knowledge (PCK) in geographical education and the "development of geographical content" in accord personal development of students (spiral curriculum]. He points out spiral form of demographic transition or other pedagogical methods (card-sorting). The author presents other activities or pedagogical forms which are used in other Czech Dpt. of geography and focuses on the form of field trips.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Metodický portál RVP
ISSN
1802-4785
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Kód UT WoS článku
1
EID výsledku v databázi Scopus
—