Poznávání a poznání ve výuce českého (gymnaziálního) zeměpisu I: historie a současnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000756" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000756 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/17195/poznavani-a-poznani-ve-vyuce-ceskeho-gymnazialniho-zemepisu-i-historie-a-soucasnost.html/" target="_blank" >http://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/17195/poznavani-a-poznani-ve-vyuce-ceskeho-gymnazialniho-zemepisu-i-historie-a-soucasnost.html/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poznávání a poznání ve výuce českého (gymnaziálního) zeměpisu I: historie a současnost
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný text vznikl na základě autorovy prožité zkušenosti, a stálého studia, které se zaměřovalo na geografické vzdělávání v Československu, od roku 1993 v České republice, a v pedagogickém výzkumu s budoucími učiteli geografie. Na konci roku 2012 vyšlo v USA 2. vydání Geography for Life (více viz Vávra, 2012) a jedním z hlavních charakteristik amerického geografického vzdělávání je matematizace a vědeckost. Při pohledu na tato dvě slova se autorovi tohoto textu vybaví jeho zkušenost dříve studentaa současného geografa-pedagoga v geografickém vzdělávání, a to v tehdejším Československu a v současné České republice. Zkušenosti, které také nabyl cestami v zahraničí a studiem zahraniční literatury. Tento článek pokračuje textem Poznávání a poznání ve výuce českého (gymnaziálního) zeměpisu II: styly a strategie
Název v anglickém jazyce
Cognition and knowledge in Czech secondary geographical education I: past and present
Popis výsledku anglicky
The text is on the basis of author's experience and study which is focused on geographical education in Czechoslovakia and since 1993 in the Czech Republic. Other source is a pedagogical research among Czech future geography teachers. At the end of 2012Geography for Life (2nd ed.) was published (see more Vávra 2012) and one of key characteristics f US geographical education is mathematisation and scientificity. The two last words remind the author his experience of then-geography student and later present geographer-educationalist, namely inside of then-Czechoslovakia and later in the Czech Republic. The author has gained other experience at stays abroad and studying of foreign literature. This text continues by text Cognition and knowledge in Czech geographical deduction II: styles and strategies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Metodický portál RVP
ISSN
1802-4785
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
8.4.2013
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—