Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka zeměpisu v odrazu kurikulárních revizí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F22%3A10449415" target="_blank" >RIV/00216208:11310/22:10449415 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aKaOB.9gsE" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=aKaOB.9gsE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka zeměpisu v odrazu kurikulárních revizí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve vyspělých zemích v podstatě nepřetržitě probíhá rozvoj národního kurikula, které vymezuje hřiště, na kterém se následně odehrává výuka jednotlivých předmětů, zeměpis nevyjímaje. Obdobně je tomu i v Česku, kde v současnosti probíhá tzv. velká revize kurikula. Článek představuje hlavní východiska této revize, přináší stanovisko geografické komunity na klíčové otázky revize a také diskutuje možné dopady revize na výuku zeměpisu.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of curriculum development in school geography

  • Popis výsledku anglicky

    In countries with advanced educational system, a continuous long-term development of the national curriculum is a natural process of education system evolution. The curricular reforms and revisions then shape the ways individual subjects (incl. geography) are taught.Similarly, curriculum revisions have been realized every decade since 1989 in Czechia. Currently, the major revision of the Czech national curriculum is underway. The article presents the key issues of this revision, presents the standpoint of the geographical community on these key issues, and discusses possible effects of the revision on geography teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    32-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus