Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modernizace největšího českého aerodynamického tunelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F03%3A00011619" target="_blank" >RIV/00010669:_____/03:00011619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modernizace největšího českého aerodynamického tunelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V letech 1996 až 2001 se postupně uskutečnila rozsáhlá modernizace nízkorychlostního aerodynamického tunelu VZLÚ průměru 3 m. byl zvýšen využitelný výkon motoru, instalován nový ventilátor, v proudovodu byl vyměněn usměrňovač a vloženo síto, zčásti eliminovány nástavce na odtokových hranách ohybových lopatek. Úpravy zvýšily rychlost zkušebního proudu vzduchu (na 70 m.s-1), snížily intenzitu turbulence, zlepšily homogenitu rozložení rychlosti a intenzity turbulence. Měřicí vybavení tunelu se rozšířilo ošestikomponentní vnitřní tenzometrické váhy s několika možnostmi instalace modelu na pohyblivém mechanismu ? na trnu, na jednom pylonu na dvou pylonech za sebou.pro váhy bylo vyrobeno i speciální kalibrační zařízení.

  • Název v anglickém jazyce

    Modernisation of the Greatest Czech Wind Tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    Extensive upgrade of the VZLÚ low-speed wind tunnel was carried out from 1996 to 2001. Output of the motor was increased and a new fan installed. The old honeycomb was replaced by a new one, a screen was installed into the tunnel and the corner vanes were modified. The upgrade resulted in higher maximum speed (up to 70 m.s-1), in improved intensity of turbulence, in improved homogeneity of the velocity distribution and homogeneity of intensity of turbulence. Testing equipment of the tunnel were supplemented with six-component internal strain gauge balance. Several types of the model mount on the attitude mechanism are possible to use ? sting, single pylon, two pylons in tandem. A special calibration rig for the strain gauge balances was also provide.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FB-C2%2F85" target="_blank" >FB-C2/85: Rozvoj centra leteckého výzkumu a zkušebnictví.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211 - 877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2003

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    24-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus