Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K modelování vnitřní dynamiky čelního soukolí s šikmými zuby

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F03%3A00012122" target="_blank" >RIV/00010669:_____/03:00012122 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K modelování vnitřní dynamiky čelního soukolí s šikmými zuby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsou uvedeny ukázky výsledku měření dynamických vlastností reduktoru leteckého turbovrtulového motoru M601, získané v rámci vývojových prací na speciálním zkušebním stendu. Z uvedených experimentálních výsledků je zřejmé, že zdroje vnitřníhovysokofrekvenčního buzení čelního soukolí se šikmými zuby nelze pokládat tak jako dosud ve všech známých publikacích jen za pouhé a relativně jednoduché funkce času. Tyto zdroje buzení jsou nesporně i velmi významnou funkcí síly zatěžující ozubení, což musí být při modelování vnitřní dynamiky čelního soukolí s šikmými zuby respektováno.

  • Název v anglickém jazyce

    To the modelling of internal dynamic of a gear pair with helical gears

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents some representative results from dynamic measurements carried out on the reducer of the turboprop engine M601. From these experimental results is evident that the sources of internal excitation with high frequency, generated in the mesh of helical gears, must be assumed as a very complicated functions. The performed analysis proved that the mesh load very significantly influence the contact ratio and internal excitation and therefore must be taken into account in advanced geared system dynamic application.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FB-C3%2F27" target="_blank" >FB-C3/27: Rozvoj nosných disciplín centra leteckého výzkumu a zkušebnictví.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inženýrská mechanika 2002

  • ISBN

    80-214-2109-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    43-44

  • Název nakladatele

    Ústav mechaniky těles, VUT- FSI Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    13. 5. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku