Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F06%3A%230000279" target="_blank" >RIV/00010669:_____/06:#0000279 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VÝPOČET INDUKOVANÉHO ODPORU KŘÍDLA S NÁSTAVCI NA KONCÍCH PROGRAMEM CMARC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá vlivem nástavců na koncích křídla na velikost součinitele indukovaného odporu a Oswaldův koeficient e. Nástavce mají stejnou plochu a délku, mají různé tvary a úhly výchylek. Z hodnoty 1/e je proto možno srovnávat úsporu paliva. Získané výsledky prokázaly použitelnost výpočtu indukovaného odporu neplanárních vztlakových systémů pomocí programu CMARC. Bylo vypočteno, že winglety vychýlené nahoru jsou účinnější než winglety vychýlené o stejný úhel dolů. Podle výsledků výpočtů winglety vychýlené nahoru jsou nejúčinnější, když mají záporný šíp. To je naopak, než je obvykle používáno. Zjistilo se, že jen z rozměrů úplavu nelze odhadovat účinnost úprav konců křídla.

  • Název v anglickém jazyce

    CMARC CODE COMPUTING OF INDUCED DRAG FOR WING WITH END EXTENSIONS

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with influence of the extensions at the tips of the wing on the size of induced drag coefficient and the Oswalds coefficient e. The extensions have the same surface and length; have various shapes and cant angles. From the value 1/e istherefore possible to compare the saved fuel. The obtained results proved usability of the calculation of the induced drag of no planar lifting systems by the help of program CMARC. It was computed that the winglets canted up are more efficient than thewinglets canted about the same angle down. According to computed results, the winglets canted up are the most efficient, when they have negative swept. It is on the contrary, than they are usually used. It was found out that it is impossible to estimatethe efficiency of the wing tips adjustments only from proportion and shape of the wake

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Výzkum a vývoj pro letecký průmysl Elektronický sborník VZLÚ, a.s.

  • ISBN

    18019315

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.

  • Místo vydání

    Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku