Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika aerodynamického návrhu a konstrukce listu kompozitové vrtule

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F06%3A%230000299" target="_blank" >RIV/00010669:_____/06:#0000299 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika aerodynamického návrhu a konstrukce listu kompozitové vrtule

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva popisuje postup prací při aerodynamickém návrhu vrtule. Postup je ověřen návrhem třílisté kompozitové modelové vrtule. Je popsán postup interpolace profilových konstant potřebných pro výpočet souřadnic profilů v deseti aerodynamických řezech a postup stanovení aerodynamických charakteristik jednotlivých profilů. Dále následuje pracovní postup dílčí aerodynamické optimalizace s kriteriem maximální účinnosti vrtule při návrhovém režimu. Její prvou etapou je stanovení optimálního zkroucení listů vrtule, druhou etapou hledání optimální štíhlosti listů, konečnou etapou je vyhlazení geometrických rozměrů. Poslední fází aerodynamického návrhu je kontrola aerodynamického hluku vrtule. Dimenzování kompozitové konstrukce je součástí návrhu.

  • Název v anglickém jazyce

    Composite propeller: aerodynamic design methodology and blade construction

  • Popis výsledku anglicky

    This issue deals in propeller aerodynamic design proceedings. The process is verified through a three-bladed model propeller design. A blade of the propeller is cut at ten standard aerodynamic radii. Aerodynamic characteristics assessment of the cut airfoils is entered up. A partial aerodynamic optimization procedure has two phases. The first phase consists of twisting the blade in agreement with achieving the propulsive efficiency maximum at design cruise condition. The second one consists in finding the blade aspect ratio optimum with the same criterion of performance. Aerodynamic noise calculation and composite construction dimensioning are part of design.

Klasifikace

  • Druh

    X - Nezařazeno

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů