Measurement of noise and its correlation to performance and geometry of small aircraft propellers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00236115" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00236115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201611402112" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201611402112</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201611402112" target="_blank" >10.1051/epjconf/201611402112</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measurement of noise and its correlation to performance and geometry of small aircraft propellers
Popis výsledku v původním jazyce
A set of small model and UAV propellers is measured both in terms of aerodynamic performance and acoustic noise under static conditions. Apart from obvious correlation of noise to tip speed and propeller diameter the influence of blade pitch, blade pitch distribution, efficiency and shape of the blade is sought. Using the measured performance data a computational model for calculation of aerodynamic noise of propellers will be validated. The range of selected propellers include both propellers designed for nearly static conditions and propellers that are running at highly offdesign conditions, which allows to investigate i.e. the effect of blade stall on both noise level and performance results.
Název v anglickém jazyce
Measurement of noise and its correlation to performance and geometry of small aircraft propellers
Popis výsledku anglicky
A set of small model and UAV propellers is measured both in terms of aerodynamic performance and acoustic noise under static conditions. Apart from obvious correlation of noise to tip speed and propeller diameter the influence of blade pitch, blade pitch distribution, efficiency and shape of the blade is sought. Using the measured performance data a computational model for calculation of aerodynamic noise of propellers will be validated. The range of selected propellers include both propellers designed for nearly static conditions and propellers that are running at highly offdesign conditions, which allows to investigate i.e. the effect of blade stall on both noise level and performance results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EFM15 - Experimental Fluid Mechanics 2015
ISBN
—
ISSN
2100-014X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Les Ulis Cedex A
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—