Influence of Noise Reduction on the Propeller Performance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F14%3A43924042" target="_blank" >RIV/49777513:23520/14:43924042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Noise Reduction on the Propeller Performance
Popis výsledku v původním jazyce
Noise reduction of propellers is considered as a very important issue in aviation. Principal means for the noise reduction are decrease in blade tip Mach number, i.e. lower propeller diameter and RPM, and increase in number of blades. All these measuresinfluence propeller performance and thus also efficiency. A novel method for the aerodynamic design of propeller is used for the investigation of these means for noise reduction on the propeller efficiency. A propeller for a small transport plane is usedas an example. ARA-D airfoils are utilized. Dependence of efficiency on propeller diameter, RPM and number of blades is discussed. Results provide important information for the design of the propeller with both low noise and high efficiency.
Název v anglickém jazyce
Influence of Noise Reduction on the Propeller Performance
Popis výsledku anglicky
Noise reduction of propellers is considered as a very important issue in aviation. Principal means for the noise reduction are decrease in blade tip Mach number, i.e. lower propeller diameter and RPM, and increase in number of blades. All these measuresinfluence propeller performance and thus also efficiency. A novel method for the aerodynamic design of propeller is used for the investigation of these means for noise reduction on the propeller efficiency. A propeller for a small transport plane is usedas an example. ARA-D airfoils are utilized. Dependence of efficiency on propeller diameter, RPM and number of blades is discussed. Results provide important information for the design of the propeller with both low noise and high efficiency.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0013" target="_blank" >EE2.3.30.0013: Excelence lidských zdrojů jako zdroj konkurenceschopnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů