Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh novelizace normy ČSN 736175 Měření nerovnosti povrchů vozovek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000337" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000337 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/13140400:_____/07:#0000001

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh novelizace normy ČSN 736175 Měření nerovnosti povrchů vozovek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Získání nových poznatků, které nejsou dosud uvažovány ve výpočtech zatížení vozovek našich dopravních cest. Srovnání s našimi poznatky a zkušenostmi ( zvýšená odezva vozů METRA apod.) dává nové podklady v této oblasti, především pokud se týká vlivu krátkých a dlouhých délek vln nerovností vozovek, vedoucí ke zvýšenému dynamickému zatížení a nebezpečí vzniku antirezonance, což má za následek ztrátu ovladatelnosti vozidel. Dynamický účinek zemské gravitace na vozidla TIR objasňuje gravitační příčinu jejich až dvojnásobného zatěžování než uvažují klasické výchylkové metody s aplikací oscilátoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology and proposal for amendments to the standards for the assessment of the pavement quality 736175

  • Popis výsledku anglicky

    The interaction approach is at present developed in all states with advanced transport technology. Acquisition of new knowledge, which is not considered up-to-date in the computation of the pavement loading of our transport ways. The comparison with ourknowledge and experience ( increased response of the METRO vehicles, etc.) presents new foundation in this field, first of all as concerns the effect of short and long road unevenness wavelengths, which leads to increased dynamic loading and danger of the anti-resonance appearance followed with the loss of vehicle maneuverability. The dynamic effect of the Earth gravity on the TIR vehicles explains the gravity cause of their up to twice loading compared with those considered using the classical displacement method with the application of an oscillator.

Klasifikace

  • Druh

    X - Nezařazeno

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F45A%2F021%2F120" target="_blank" >1F45A/021/120: Výzkum dopravních cest se zvýšenou dynamickou odezvou vozidel a vývoj jejich degradace působením kinematickými a impulsními zatíženími.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů