Návrh novelizace normy ČSN 736175 Měření nerovnosti povrchů vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000337" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000337 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/13140400:_____/07:#0000001
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh novelizace normy ČSN 736175 Měření nerovnosti povrchů vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Získání nových poznatků, které nejsou dosud uvažovány ve výpočtech zatížení vozovek našich dopravních cest. Srovnání s našimi poznatky a zkušenostmi ( zvýšená odezva vozů METRA apod.) dává nové podklady v této oblasti, především pokud se týká vlivu krátkých a dlouhých délek vln nerovností vozovek, vedoucí ke zvýšenému dynamickému zatížení a nebezpečí vzniku antirezonance, což má za následek ztrátu ovladatelnosti vozidel. Dynamický účinek zemské gravitace na vozidla TIR objasňuje gravitační příčinu jejich až dvojnásobného zatěžování než uvažují klasické výchylkové metody s aplikací oscilátoru.
Název v anglickém jazyce
Methodology and proposal for amendments to the standards for the assessment of the pavement quality 736175
Popis výsledku anglicky
The interaction approach is at present developed in all states with advanced transport technology. Acquisition of new knowledge, which is not considered up-to-date in the computation of the pavement loading of our transport ways. The comparison with ourknowledge and experience ( increased response of the METRO vehicles, etc.) presents new foundation in this field, first of all as concerns the effect of short and long road unevenness wavelengths, which leads to increased dynamic loading and danger of the anti-resonance appearance followed with the loss of vehicle maneuverability. The dynamic effect of the Earth gravity on the TIR vehicles explains the gravity cause of their up to twice loading compared with those considered using the classical displacement method with the application of an oscillator.
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F45A%2F021%2F120" target="_blank" >1F45A/021/120: Výzkum dopravních cest se zvýšenou dynamickou odezvou vozidel a vývoj jejich degradace působením kinematickými a impulsními zatíženími.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů