Zavedení původního českého diagnostického systému DYNVIA pro hodnocení kvality vozovek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000339" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000339 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/13140400:_____/07:#0000003
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zavedení původního českého diagnostického systému DYNVIA pro hodnocení kvality vozovek
Popis výsledku v původním jazyce
Původní český diagnostický systém DYNVIA umožňuje hodnotit dopravní cesty z hlediska kinematických i impulzních vstupů do zatížení vozidel. Současně na základě interakční systémové vazby parametrickou identifikací zjistí frekvenční dynamický přenos typického představitele vozidel TIR, která především zatěžují a postupně degradují vozovky dopravních cest. Dynamický účinek zemské gravitace na vozidla TIR objasňuje gravitační příčinu jejich až dvojnásobného zatěžování než uvažují klasické výchylkové metodys aplikací oscilátoru, který nemůže zohlednit vliv hybnosti vozidel. Výsledkem je metodika a návrh novelizace normy pro hodnocení kvality vozovek z hlediska působení krátkých nebo dlouhých délek vln.
Název v anglickém jazyce
Implementation the original Czech diagnostic system DYNVIA for the assessment of the pavement quality
Popis výsledku anglicky
The original Czech diagnostic system DYNVIA enables the evaluation of the traffic route from the point of view of kinematical and impulse inputs to the loading of vehicles. At the same time, based on the interaction system coupling, using the parametricidentification, the dynamic frequency transfer will be estimated for a typical representative of vehicles TIR, which above all load and gradually degrade pavement of traffic routes. The dynamic effect of the Earth gravity on the TIR vehicles explains thegravity cause of their up to twice loading compared with those considered using the classical displacement method with the application of an oscillator which cannot account for the effect of the vehicle momentum. The result of the project consists in the relevant methodology and proposal for amendments to the standards for the assessment of the pavement quality from the point of view of the influence of short and long wave lengths.
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F45A%2F021%2F120" target="_blank" >1F45A/021/120: Výzkum dopravních cest se zvýšenou dynamickou odezvou vozidel a vývoj jejich degradace působením kinematickými a impulsními zatíženími.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů