Simulace flatru za použití CFD-FEM párovaného výpočtového modelu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000620" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulace flatru za použití CFD-FEM párovaného výpočtového modelu
Popis výsledku v původním jazyce
Doposud byly statické a dynamické aeroelastické úlohy řešeny za použití lineárních modelů proudění (p-k metoda, DLM) implementovanými např. do systému MSC.Nastran. Jsou to spolehlivé metody, které umožňují rychlé řešení aeroelastické odezvy leteckých konstrukčních částí klasické koncepce. Spolu s vývojem v oboru aeroelasticity a zvyšujícím se výkonem výpočetního hardware přišla možnost řešit aeroelasticitu také za využití párování CFD-MKP metod. S touto metodou je možné predikovat reálnou interakci proudu a mechanické odezvy konstrukce také v případech, kdy současné metody selhávají: výzkum v aeroelasticitě, řešení křídel s adaptivním řízením, proudění okolo tlustých profilů, dynamická odezva konstrukce na periodické odtrhávání vírů.
Název v anglickém jazyce
Aeroelastic simulations with application of CFD method with moving grid
Popis výsledku anglicky
So far the static as well as dynamic aeroelastic tasks have been commonly solved by using linear models of fluid flow (p-k method, DLM) implemented e.g. in system MSC.Nastran. These are reliable methods that allow fast solution of aeroelastic response ofaircraft structural parts of classical conception. Together with development of the field of aeroelasticity and increasing performance of the computational hardware there is coming possibility to solve aeroelastic phenomena also by CFD-FEM coupling. With this method it is possible to predict real interaction of flow and mechanical response of the structure also in such cases when the current methods fail: aeroelastic research, solution of wings with adaptive control, flow around the thick profiles, dynamic response of the structure to the periodic eddy detaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2007
ISBN
978-80-87012-06-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
161-162
Název nakladatele
Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic, v.v.i., Prague
Místo vydání
Praha, Česká republika
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—