Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulace flatru za použití CFD-FEM párovaného výpočtového modelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000620" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulace flatru za použití CFD-FEM párovaného výpočtového modelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Doposud byly statické a dynamické aeroelastické úlohy řešeny za použití lineárních modelů proudění (p-k metoda, DLM) implementovanými např. do systému MSC.Nastran. Jsou to spolehlivé metody, které umožňují rychlé řešení aeroelastické odezvy leteckých konstrukčních částí klasické koncepce. Spolu s vývojem v oboru aeroelasticity a zvyšujícím se výkonem výpočetního hardware přišla možnost řešit aeroelasticitu také za využití párování CFD-MKP metod. S touto metodou je možné predikovat reálnou interakci proudu a mechanické odezvy konstrukce také v případech, kdy současné metody selhávají: výzkum v aeroelasticitě, řešení křídel s adaptivním řízením, proudění okolo tlustých profilů, dynamická odezva konstrukce na periodické odtrhávání vírů.

  • Název v anglickém jazyce

    Aeroelastic simulations with application of CFD method with moving grid

  • Popis výsledku anglicky

    So far the static as well as dynamic aeroelastic tasks have been commonly solved by using linear models of fluid flow (p-k method, DLM) implemented e.g. in system MSC.Nastran. These are reliable methods that allow fast solution of aeroelastic response ofaircraft structural parts of classical conception. Together with development of the field of aeroelasticity and increasing performance of the computational hardware there is coming possibility to solve aeroelastic phenomena also by CFD-FEM coupling. With this method it is possible to predict real interaction of flow and mechanical response of the structure also in such cases when the current methods fail: aeroelastic research, solution of wings with adaptive control, flow around the thick profiles, dynamic response of the structure to the periodic eddy detaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2007

  • ISBN

    978-80-87012-06-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    161-162

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic, v.v.i., Prague

  • Místo vydání

    Praha, Česká republika

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku