Aeroelastická analýza a experiment polokřídla velkého dopravního letounu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000635" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000635 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aeroelastic Analysis and Experiment of an Airliner Half-Wing Model
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with aeroelastic analysis and experiments of the isolated half?wing of the research wind tunnel model EuRAM (European Research Aeroelastic Model) performed at VZLU in the frame of the projects ?Active Aeroelastic Aircraft Structures? and?Research on Strength of Low-weight Structures with Special Regard to Airplane Structures?. The half-wing model is a part of the complete four jet engine airliner wind tunnel model. The model stiffness and modal characteristics were analytically and experimentally verified. The main interest was focused on the evaluation of the model aeroelastic characteristics, especially flutter, static and dynamic effectiveness of unconventional control surfaces, and aeroelastic response to the dynamic loads. Analytical and experimental results were compared to verify and update the analytical models. The results were also used for efficient planning and organization of the more expensive experiments on the complete aircraft wind tunnel model
Název v anglickém jazyce
Aeroelastic Analysis and Experiment of an Airliner Half-Wing Model
Popis výsledku anglicky
The paper deals with aeroelastic analysis and experiments of the isolated half?wing of the research wind tunnel model EuRAM (European Research Aeroelastic Model) performed at VZLU in the frame of the projects ?Active Aeroelastic Aircraft Structures? and?Research on Strength of Low-weight Structures with Special Regard to Airplane Structures?. The half-wing model is a part of the complete four jet engine airliner wind tunnel model. The model stiffness and modal characteristics were analytically and experimentally verified. The main interest was focused on the evaluation of the model aeroelastic characteristics, especially flutter, static and dynamic effectiveness of unconventional control surfaces, and aeroelastic response to the dynamic loads. Analytical and experimental results were compared to verify and update the analytical models. The results were also used for efficient planning and organization of the more expensive experiments on the complete aircraft wind tunnel model
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Aerospace Proceedings / Letecký zpravodaj
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
1-2007
Číslo periodika v rámci svazku
březen
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
22-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—