Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aeroelastická analýza a experiment polokřídla velkého dopravního letounu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F07%3A%230000635" target="_blank" >RIV/00010669:_____/07:#0000635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aeroelastic Analysis and Experiment of an Airliner Half-Wing Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with aeroelastic analysis and experiments of the isolated half?wing of the research wind tunnel model EuRAM (European Research Aeroelastic Model) performed at VZLU in the frame of the projects ?Active Aeroelastic Aircraft Structures? and?Research on Strength of Low-weight Structures with Special Regard to Airplane Structures?. The half-wing model is a part of the complete four jet engine airliner wind tunnel model. The model stiffness and modal characteristics were analytically and experimentally verified. The main interest was focused on the evaluation of the model aeroelastic characteristics, especially flutter, static and dynamic effectiveness of unconventional control surfaces, and aeroelastic response to the dynamic loads. Analytical and experimental results were compared to verify and update the analytical models. The results were also used for efficient planning and organization of the more expensive experiments on the complete aircraft wind tunnel model

  • Název v anglickém jazyce

    Aeroelastic Analysis and Experiment of an Airliner Half-Wing Model

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with aeroelastic analysis and experiments of the isolated half?wing of the research wind tunnel model EuRAM (European Research Aeroelastic Model) performed at VZLU in the frame of the projects ?Active Aeroelastic Aircraft Structures? and?Research on Strength of Low-weight Structures with Special Regard to Airplane Structures?. The half-wing model is a part of the complete four jet engine airliner wind tunnel model. The model stiffness and modal characteristics were analytically and experimentally verified. The main interest was focused on the evaluation of the model aeroelastic characteristics, especially flutter, static and dynamic effectiveness of unconventional control surfaces, and aeroelastic response to the dynamic loads. Analytical and experimental results were compared to verify and update the analytical models. The results were also used for efficient planning and organization of the more expensive experiments on the complete aircraft wind tunnel model

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Aerospace Proceedings / Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1-2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    březen

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    22-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus