Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktivní řízení aeroelastického demonstrátoru tříplochého uspořádání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F08%3A%230000829" target="_blank" >RIV/00010669:_____/08:#0000829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Active Control of Three Surface Aeroelastic Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper describes research activities dealing with the aeroelastic demonstrator named X-DIA. This aircraft is a onetenth geometrically and dynamically scaled model of a regional transport airplane, and it has been built to become a wind-tunnelbenchmark for experimenting with new aeroelastic concepts. All movable foreplane surfaces and wings with distributed multiple control surfaces are here installed to improve overall aeroelastic response and thus to improve airplane stability and even fuselage flight comfort. An identical location of accelerations and forces-based control system has been implemented: numerical and experimental results show a remarkable capability of this device in damping fuselage bending and torsion modes. The paper provide information about the research project, describing methodologies adopted and experiment results taken in wind-tunnel testing.

  • Název v anglickém jazyce

    Active Control of Three Surface Aeroelastic Model

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper describes research activities dealing with the aeroelastic demonstrator named X-DIA. This aircraft is a onetenth geometrically and dynamically scaled model of a regional transport airplane, and it has been built to become a wind-tunnelbenchmark for experimenting with new aeroelastic concepts. All movable foreplane surfaces and wings with distributed multiple control surfaces are here installed to improve overall aeroelastic response and thus to improve airplane stability and even fuselage flight comfort. An identical location of accelerations and forces-based control system has been implemented: numerical and experimental results show a remarkable capability of this device in damping fuselage bending and torsion modes. The paper provide information about the research project, describing methodologies adopted and experiment results taken in wind-tunnel testing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Aircraft

  • ISSN

    0021-8669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus