Experimentální systém na zkoušky segmentu spalovací komory s plynným palivem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F08%3A%230000952" target="_blank" >RIV/00010669:_____/08:#0000952 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální systém na zkoušky segmentu spalovací komory s plynným palivem
Popis výsledku v původním jazyce
Zkušební systém s optickým přístupem pro zkoušky rovinných segmentů prstencových spalovacích komor malých turbínových motorů se třemi palivovými tryskami. Systém umožňuje zkoušky komor za zvýšených vstupních teplot a tlaků, simulujících okrajové podmínkyreálného motoru a je navržen na provedení optických měření metodami PIV (particle image velocimetry) a PLIF (planar laser induced fluorescence), čímž významně přispívá ke zkrácení doby návrhu a vývoje spalovací komory. Systém se skládá z odběrového turbínového motoru, tratě regulace a měření průtoku vzduchu, modulového měřícího boxu se segmentem komory, metanové stanice, škrtící klapky, výfukového potrubí a výstupního ejektoru. Systém svou koncepcí zajišťuje bezpečné provedení zkoušek komor s plynným palivem (metan) tím, že pomocí ejektoru neustále dostatečně promývá měřící prostor a udržuje ho pod mezí výbušnosti.Všechny části systému jsou originálně navrženy. .
Název v anglickém jazyce
Experimental system for testing of the combustion chamber segment with gaseous fuel
Popis výsledku anglicky
Optical accessed system for testing of planar combustion chamber segments of small gas turbine engines annular chambers. The segment is formed by 3 fuel nozzles. System enables test with elevated temperatures and pressures simulating real engine boundaryconditions and is designed for use of PIV (particle image velocimetry) and PLIF (planar laser induced fluorescence) measurement techniques, what significantly reduces combustor design and development lead times. System consists of air bleed engine, airflow regulation and measurement, modular combustor segment measurement box, methane supply, backpressure valve, exhaust ducting and exhaust ejector. Designed conception enables safe tests with gaseous fuel (methane) by the forced airflow (with the help ofthe ejector) through the measurement area and maintains the mixture below explosion limit. All parts of the system are originally designed.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FT-TA5%2F073" target="_blank" >FT-TA5/073: *Výzkum nové koncepce spalovací komory C(P)DT Combustor with (Premixing) Delivery Tubes</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
R - 4406
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Průtok 0.36 kg/s; vstupní teplota 440 K; vstupní tlak 240 kPa. Výsledek je užíván vlastníkem výsledku pro zakázkový výzkum a vývoj.
Ekonomické parametry
Zkrácení vývoje nové spalovací komory na 1/2 roku. Zlepšení parametrů= zvýšení prodeje o cca 5%. Zvýšení objemu zakázek na vývoj spalovacích komor o 50%.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00010669
Název vlastníka
Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—