Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propeller Control Loop Model Development and Simulation of Transient Behavior

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F09%3A%230000953" target="_blank" >RIV/00010669:_____/09:#0000953 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Propeller Control Loop Model Development and Simulation of Transient Behavior

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes a propeller control loop model for the transient analysis of a small two shaft turboprop engines rated up to 500 kW and presents dynamic simulation results of a new conceptual control system solution. Mathematical models of each component are described with the aid of unsteady one-dimensional equations and steady-state components characteristics. The model is solved using MATLAB ? Simulink software package. Special efforts have been made to built realistic non-linear models both acontrolled system (it means mechanically linked a free turbine, a gear box and a propeller) and hydraulic elements of the control system. Simulated results demonstrate control loop behavior in different operational situations and conditions and determineparameters limits of control system components.

  • Název v anglickém jazyce

    Propeller Control Loop Model Development and Simulation of Transient Behavior

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes a propeller control loop model for the transient analysis of a small two shaft turboprop engines rated up to 500 kW and presents dynamic simulation results of a new conceptual control system solution. Mathematical models of each component are described with the aid of unsteady one-dimensional equations and steady-state components characteristics. The model is solved using MATLAB ? Simulink software package. Special efforts have been made to built realistic non-linear models both acontrolled system (it means mechanically linked a free turbine, a gear box and a propeller) and hydraulic elements of the control system. Simulated results demonstrate control loop behavior in different operational situations and conditions and determineparameters limits of control system components.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Aerospace Proceedings / Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2/2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus