Propeller Control Loop Model Development and Simulation of Transient Behavior
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F09%3A%230000953" target="_blank" >RIV/00010669:_____/09:#0000953 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Propeller Control Loop Model Development and Simulation of Transient Behavior
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes a propeller control loop model for the transient analysis of a small two shaft turboprop engines rated up to 500 kW and presents dynamic simulation results of a new conceptual control system solution. Mathematical models of each component are described with the aid of unsteady one-dimensional equations and steady-state components characteristics. The model is solved using MATLAB ? Simulink software package. Special efforts have been made to built realistic non-linear models both acontrolled system (it means mechanically linked a free turbine, a gear box and a propeller) and hydraulic elements of the control system. Simulated results demonstrate control loop behavior in different operational situations and conditions and determineparameters limits of control system components.
Název v anglickém jazyce
Propeller Control Loop Model Development and Simulation of Transient Behavior
Popis výsledku anglicky
The article describes a propeller control loop model for the transient analysis of a small two shaft turboprop engines rated up to 500 kW and presents dynamic simulation results of a new conceptual control system solution. Mathematical models of each component are described with the aid of unsteady one-dimensional equations and steady-state components characteristics. The model is solved using MATLAB ? Simulink software package. Special efforts have been made to built realistic non-linear models both acontrolled system (it means mechanically linked a free turbine, a gear box and a propeller) and hydraulic elements of the control system. Simulated results demonstrate control loop behavior in different operational situations and conditions and determineparameters limits of control system components.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Aerospace Proceedings / Letecký zpravodaj
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2/2009
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—