Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A model of small airship's propelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F15%3A43873523" target="_blank" >RIV/70883521:28140/15:43873523 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A model of small airship's propelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For the purposes of development of a small and autonomously operated airship, a need to create a model of its propelling and motion has arisen. Being described within this paper, the model defines the requirements that are imposed to motors, propellers and the airship's controlling system. The model is based on a typical design of a small airship, that consists of two main propellers, being placed symetrically according to the gondola beneath the airship's bladder, and one tail propeller that is placedtransversely at the airship's tail. According to this model, forces needed to move the airship in the desired direction can be estimated as well as the power consumption of the motors and angular velocity of the propellers. Although the dynamic model ofthe airship would exceed the framework of this paper, it is also described in broad terms and the results of two main simulations are presented hereby. The simulations describe the behavior of the airship in case of forward acceleration a

  • Název v anglickém jazyce

    A model of small airship's propelling

  • Popis výsledku anglicky

    For the purposes of development of a small and autonomously operated airship, a need to create a model of its propelling and motion has arisen. Being described within this paper, the model defines the requirements that are imposed to motors, propellers and the airship's controlling system. The model is based on a typical design of a small airship, that consists of two main propellers, being placed symetrically according to the gondola beneath the airship's bladder, and one tail propeller that is placedtransversely at the airship's tail. According to this model, forces needed to move the airship in the desired direction can be estimated as well as the power consumption of the motors and angular velocity of the propellers. Although the dynamic model ofthe airship would exceed the framework of this paper, it is also described in broad terms and the results of two main simulations are presented hereby. The simulations describe the behavior of the airship in case of forward acceleration a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0035" target="_blank" >EE2.3.30.0035: Rozvoj personálního zabezpečení vědecko-výzkumných činností Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings - 29th European Conference on Modelling and Simulation, ECMS 2015

  • ISBN

    978-0-9932440-0-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    320-326

  • Název nakladatele

    ECMS - European Council for Modelling and Simulation

  • Místo vydání

    Albena (Varna)

  • Místo konání akce

    Albena (Varna)

  • Datum konání akce

    26. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku