Calculation of the maximum endurance of a small unmanned aerial vehicle in a hover
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537416" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537416 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/664/1/012002" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/664/1/012002</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/664/1/012002" target="_blank" >10.1088/1757-899X/664/1/012002</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Calculation of the maximum endurance of a small unmanned aerial vehicle in a hover
Popis výsledku v původním jazyce
Optimizing the flight performance, chiefly maximum endurance, of small unmanned aerial vehicles (SUAVs) relying on propellers powered by an electric motor/s as a form of propulsion is key challenge in SUAV development. Choosing the correct combination of propellers, electric motors and batteries is necessary and knowledge of characteristics of all three factors is of a great help. The paper presents a simple blade element model (BEM), which can be used to calculate the propeller performance characteristics. This model is further validated by measurements in the wind tunnel. The paper also presents measurements of electric motor and battery discharge characteristics. Finally, the paper presents a method of calculation of maximum endurance in hover.
Název v anglickém jazyce
Calculation of the maximum endurance of a small unmanned aerial vehicle in a hover
Popis výsledku anglicky
Optimizing the flight performance, chiefly maximum endurance, of small unmanned aerial vehicles (SUAVs) relying on propellers powered by an electric motor/s as a form of propulsion is key challenge in SUAV development. Choosing the correct combination of propellers, electric motors and batteries is necessary and knowledge of characteristics of all three factors is of a great help. The paper presents a simple blade element model (BEM), which can be used to calculate the propeller performance characteristics. This model is further validated by measurements in the wind tunnel. The paper also presents measurements of electric motor and battery discharge characteristics. Finally, the paper presents a method of calculation of maximum endurance in hover.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
ISBN
—
ISSN
1757-8981
e-ISSN
1757-899X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
IOP Publishing
Místo vydání
Bristol, United Kingdom
Místo konání akce
Sozopol
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—