Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMPACT OF NON-ZERO INCIDENT ANGLE TO PROPELLER PERFORMANCE CHARACTERISTICS AND ITS BEM MODEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537398" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537398 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engmech.cz/improc/2019/032_Hnidka_137.pdf" target="_blank" >http://www.engmech.cz/improc/2019/032_Hnidka_137.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/71-0-149" target="_blank" >10.21495/71-0-149</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMPACT OF NON-ZERO INCIDENT ANGLE TO PROPELLER PERFORMANCE CHARACTERISTICS AND ITS BEM MODEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Small unmanned aerial vehicles (SUAVs) typically rely on a fixed pitch propeller to produce required thrust. Knowledge of the propeller performance characteristics can help to properly choose or design an optimal propeller for a given SUAV and its mission. These characteristics can be obtained by a number of methods, with this paper focusing on the so-called blade element Joukowsky model (BEM). The original model was derived for the propeller operating in an axial flow. This paper explains a modified version of the original algorithm to introduce a non-zero incident angle to the calculation. Furthermore, it presents results from the measurement of the Bambula 18x8 fixed pitch propeller in an incident flow and compares the results from the measurement with the calculated data.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPACT OF NON-ZERO INCIDENT ANGLE TO PROPELLER PERFORMANCE CHARACTERISTICS AND ITS BEM MODEL

  • Popis výsledku anglicky

    Small unmanned aerial vehicles (SUAVs) typically rely on a fixed pitch propeller to produce required thrust. Knowledge of the propeller performance characteristics can help to properly choose or design an optimal propeller for a given SUAV and its mission. These characteristics can be obtained by a number of methods, with this paper focusing on the so-called blade element Joukowsky model (BEM). The original model was derived for the propeller operating in an axial flow. This paper explains a modified version of the original algorithm to introduce a non-zero incident angle to the calculation. Furthermore, it presents results from the measurement of the Bambula 18x8 fixed pitch propeller in an incident flow and compares the results from the measurement with the calculated data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ENGINEERING MECHANICS 2019

  • ISBN

    978-80-87012-71-0

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

    1805-8256

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    149-152

  • Název nakladatele

    ACAD SCI CZECH REPUBLIC, INST THERMOMECHANICS

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    13. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000613255300032