IMPACT OF NON-ZERO INCIDENT ANGLE TO PROPELLER PERFORMANCE CHARACTERISTICS AND ITS BEM MODEL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F19%3A00537398" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/19:00537398 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engmech.cz/improc/2019/032_Hnidka_137.pdf" target="_blank" >http://www.engmech.cz/improc/2019/032_Hnidka_137.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/71-0-149" target="_blank" >10.21495/71-0-149</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IMPACT OF NON-ZERO INCIDENT ANGLE TO PROPELLER PERFORMANCE CHARACTERISTICS AND ITS BEM MODEL
Popis výsledku v původním jazyce
Small unmanned aerial vehicles (SUAVs) typically rely on a fixed pitch propeller to produce required thrust. Knowledge of the propeller performance characteristics can help to properly choose or design an optimal propeller for a given SUAV and its mission. These characteristics can be obtained by a number of methods, with this paper focusing on the so-called blade element Joukowsky model (BEM). The original model was derived for the propeller operating in an axial flow. This paper explains a modified version of the original algorithm to introduce a non-zero incident angle to the calculation. Furthermore, it presents results from the measurement of the Bambula 18x8 fixed pitch propeller in an incident flow and compares the results from the measurement with the calculated data.
Název v anglickém jazyce
IMPACT OF NON-ZERO INCIDENT ANGLE TO PROPELLER PERFORMANCE CHARACTERISTICS AND ITS BEM MODEL
Popis výsledku anglicky
Small unmanned aerial vehicles (SUAVs) typically rely on a fixed pitch propeller to produce required thrust. Knowledge of the propeller performance characteristics can help to properly choose or design an optimal propeller for a given SUAV and its mission. These characteristics can be obtained by a number of methods, with this paper focusing on the so-called blade element Joukowsky model (BEM). The original model was derived for the propeller operating in an axial flow. This paper explains a modified version of the original algorithm to introduce a non-zero incident angle to the calculation. Furthermore, it presents results from the measurement of the Bambula 18x8 fixed pitch propeller in an incident flow and compares the results from the measurement with the calculated data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2019
ISBN
978-80-87012-71-0
ISSN
1805-8248
e-ISSN
1805-8256
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
149-152
Název nakladatele
ACAD SCI CZECH REPUBLIC, INST THERMOMECHANICS
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka, CZECH REPUBLIC
Datum konání akce
13. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000613255300032