Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Controller of Autonomous Airship's Propellers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F13%3A43870536" target="_blank" >RIV/70883521:28140/13:43870536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Controller of Autonomous Airship's Propellers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At Tomas Bata University there runs a project that solves issues on operation of a small autonomous airship. In this paper the circuitry being employed to drive the airship?s propellers is described, as well as the force generated by the propellers according to the power that is generated by the electrical motors of the airship. Three motors are employed to drive the airship. Two of them are propelling the airship in a straight direction and the third one, being mounted at the tail of the airship?s bladder, ensures the rotation of the airship, resulting in change of its flight direction. The change of flight level is also assured by the main motors, the angle of which can be adjusted by a servo. Therefore the controller must be to drive two motors in parallel, one motor operating in both directions and one servo. The philosophy and construction of the controlling circuit is described below in the paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Controller of Autonomous Airship's Propellers

  • Popis výsledku anglicky

    At Tomas Bata University there runs a project that solves issues on operation of a small autonomous airship. In this paper the circuitry being employed to drive the airship?s propellers is described, as well as the force generated by the propellers according to the power that is generated by the electrical motors of the airship. Three motors are employed to drive the airship. Two of them are propelling the airship in a straight direction and the third one, being mounted at the tail of the airship?s bladder, ensures the rotation of the airship, resulting in change of its flight direction. The change of flight level is also assured by the main motors, the angle of which can be adjusted by a servo. Therefore the controller must be to drive two motors in parallel, one motor operating in both directions and one servo. The philosophy and construction of the controlling circuit is described below in the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0089" target="_blank" >ED2.1.00/03.0089: Centrum bezpečnostních, informačních a pokročilých technologií (CEBIA-Tech)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference on Microelectronics, Nanoelectronics, Optoelectronics (MINO ?13)

  • ISBN

    978-960-474-330-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    281-286

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Baltimore

  • Místo konání akce

    Baltimore

  • Datum konání akce

    17. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku