Controller of Autonomous Airship's Propellers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F13%3A43870536" target="_blank" >RIV/70883521:28140/13:43870536 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Controller of Autonomous Airship's Propellers
Popis výsledku v původním jazyce
At Tomas Bata University there runs a project that solves issues on operation of a small autonomous airship. In this paper the circuitry being employed to drive the airship?s propellers is described, as well as the force generated by the propellers according to the power that is generated by the electrical motors of the airship. Three motors are employed to drive the airship. Two of them are propelling the airship in a straight direction and the third one, being mounted at the tail of the airship?s bladder, ensures the rotation of the airship, resulting in change of its flight direction. The change of flight level is also assured by the main motors, the angle of which can be adjusted by a servo. Therefore the controller must be to drive two motors in parallel, one motor operating in both directions and one servo. The philosophy and construction of the controlling circuit is described below in the paper.
Název v anglickém jazyce
Controller of Autonomous Airship's Propellers
Popis výsledku anglicky
At Tomas Bata University there runs a project that solves issues on operation of a small autonomous airship. In this paper the circuitry being employed to drive the airship?s propellers is described, as well as the force generated by the propellers according to the power that is generated by the electrical motors of the airship. Three motors are employed to drive the airship. Two of them are propelling the airship in a straight direction and the third one, being mounted at the tail of the airship?s bladder, ensures the rotation of the airship, resulting in change of its flight direction. The change of flight level is also assured by the main motors, the angle of which can be adjusted by a servo. Therefore the controller must be to drive two motors in parallel, one motor operating in both directions and one servo. The philosophy and construction of the controlling circuit is described below in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0089" target="_blank" >ED2.1.00/03.0089: Centrum bezpečnostních, informačních a pokročilých technologií (CEBIA-Tech)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Conference on Microelectronics, Nanoelectronics, Optoelectronics (MINO ?13)
ISBN
978-960-474-330-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
281-286
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Baltimore
Místo konání akce
Baltimore
Datum konání akce
17. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—