Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of CFD Methods Applied on Vilik Flying Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F10%3A%230001020" target="_blank" >RIV/00010669:_____/10:#0001020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of CFD Methods Applied on Vilik Flying Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the tasks of the research project was to perform complete aerodynamic analysis on radio control model Vilik. For these purposes, extensive wind tunnel tests and computations with usage of panel and CFD methods have been performed. This article deals with the comparison of programmes Edge and Star CCM+ used for calculations. As results lift curves, moment and polar curves have been established, and consequently further aerodynamic characteristics for sideslip flight and regimes with various deflections of ailerons and tails have been analyzed. The results were used for simulation of a fully nonlinear mathematical model of aircraft motion, which was a significant task of the research project.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of CFD Methods Applied on Vilik Flying Model

  • Popis výsledku anglicky

    One of the tasks of the research project was to perform complete aerodynamic analysis on radio control model Vilik. For these purposes, extensive wind tunnel tests and computations with usage of panel and CFD methods have been performed. This article deals with the comparison of programmes Edge and Star CCM+ used for calculations. As results lift curves, moment and polar curves have been established, and consequently further aerodynamic characteristics for sideslip flight and regimes with various deflections of ailerons and tails have been analyzed. The results were used for simulation of a fully nonlinear mathematical model of aircraft motion, which was a significant task of the research project.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Aerospace Proceedings / Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4/2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus