Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using wing model deformation for improvement of CFD results of ESWIRP project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000031" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-018-0286-3" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-018-0286-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13272-018-0286-3" target="_blank" >10.1007/s13272-018-0286-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using wing model deformation for improvement of CFD results of ESWIRP project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The NASA Common Research Model has been used for evaluation of the effect of the deformation of the model on aerodynamic forces and local flowfield. Large differences were observed during comparison of the results of the rigid model and experimental data obtained during ESWIRP project at European Transonic Windtunnel. On-line mesh deformation using 20 modes in total was used during coupled CFD simulations to improve the accuracy of the numerical results. The results from these simulations showed that adding the wing deformation into the computational fluid dynamics simulation improved the accuracy of obtained aerodynamic coefficients and also the local flowfield. The results from the coupled CFD simulation with on-line mesh deformation of the semispan model are the focus of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Using wing model deformation for improvement of CFD results of ESWIRP project

  • Popis výsledku anglicky

    The NASA Common Research Model has been used for evaluation of the effect of the deformation of the model on aerodynamic forces and local flowfield. Large differences were observed during comparison of the results of the rigid model and experimental data obtained during ESWIRP project at European Transonic Windtunnel. On-line mesh deformation using 20 modes in total was used during coupled CFD simulations to improve the accuracy of the numerical results. The results from these simulations showed that adding the wing deformation into the computational fluid dynamics simulation improved the accuracy of obtained aerodynamic coefficients and also the local flowfield. The results from the coupled CFD simulation with on-line mesh deformation of the semispan model are the focus of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CEAS Aeronautical Journal

  • ISSN

    1869-5582

  • e-ISSN

    1869-5590

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    361–372

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85047568631