Using wing model deformation for improvement of CFD results of ESWIRP project
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F18%3AN0000031" target="_blank" >RIV/00010669:_____/18:N0000031 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-018-0286-3" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s13272-018-0286-3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s13272-018-0286-3" target="_blank" >10.1007/s13272-018-0286-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using wing model deformation for improvement of CFD results of ESWIRP project
Popis výsledku v původním jazyce
The NASA Common Research Model has been used for evaluation of the effect of the deformation of the model on aerodynamic forces and local flowfield. Large differences were observed during comparison of the results of the rigid model and experimental data obtained during ESWIRP project at European Transonic Windtunnel. On-line mesh deformation using 20 modes in total was used during coupled CFD simulations to improve the accuracy of the numerical results. The results from these simulations showed that adding the wing deformation into the computational fluid dynamics simulation improved the accuracy of obtained aerodynamic coefficients and also the local flowfield. The results from the coupled CFD simulation with on-line mesh deformation of the semispan model are the focus of this paper.
Název v anglickém jazyce
Using wing model deformation for improvement of CFD results of ESWIRP project
Popis výsledku anglicky
The NASA Common Research Model has been used for evaluation of the effect of the deformation of the model on aerodynamic forces and local flowfield. Large differences were observed during comparison of the results of the rigid model and experimental data obtained during ESWIRP project at European Transonic Windtunnel. On-line mesh deformation using 20 modes in total was used during coupled CFD simulations to improve the accuracy of the numerical results. The results from these simulations showed that adding the wing deformation into the computational fluid dynamics simulation improved the accuracy of obtained aerodynamic coefficients and also the local flowfield. The results from the coupled CFD simulation with on-line mesh deformation of the semispan model are the focus of this paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CEAS Aeronautical Journal
ISSN
1869-5582
e-ISSN
1869-5590
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
361–372
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85047568631