Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improvement of Computational Results of NASA Airliner Model by Wing Modal Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000039" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/1.C033952" target="_blank" >https://arc.aiaa.org/doi/pdf/10.2514/1.C033952</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2514/1.C033952" target="_blank" >10.2514/1.C033952</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improvement of Computational Results of NASA Airliner Model by Wing Modal Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The NASA Common Research Model of an airliner was used for the evaluation of the effect of aeroelasticity on aerodynamic forces and local flowfield. A computational fluid dynamics analysis of the rigid model showed large differences between the computational and experimental data. It was observed that the model (in particular, the wing) deformation has a significant effect on the aerodynamic characteristics. Online mesh deformation on the basis of wing modal analysis was used to improve the accuracy of the computational results. Twenty modes in total were used during coupled simulations. The results from these simulations showed that adding the wing deformation into the computational fluid dynamics simulation improved the accuracy of obtained aerodynamic coefficients. The same methodology was applied to the full-model configuration considering the deformation of all parts of the model. The results from the computational fluid dynamics analyses with online mesh deformation of the semispan and full model are the focus of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Improvement of Computational Results of NASA Airliner Model by Wing Modal Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The NASA Common Research Model of an airliner was used for the evaluation of the effect of aeroelasticity on aerodynamic forces and local flowfield. A computational fluid dynamics analysis of the rigid model showed large differences between the computational and experimental data. It was observed that the model (in particular, the wing) deformation has a significant effect on the aerodynamic characteristics. Online mesh deformation on the basis of wing modal analysis was used to improve the accuracy of the computational results. Twenty modes in total were used during coupled simulations. The results from these simulations showed that adding the wing deformation into the computational fluid dynamics simulation improved the accuracy of obtained aerodynamic coefficients. The same methodology was applied to the full-model configuration considering the deformation of all parts of the model. The results from the computational fluid dynamics analyses with online mesh deformation of the semispan and full model are the focus of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E13056" target="_blank" >7E13056: 2nd Generation Active Wing – Active Flow- Loads & Noise control on next generation wing</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Aircraft

  • ISSN

    0021-8669

  • e-ISSN

    1533-3868

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1294-1302

  • Kód UT WoS článku

    000406240300005

  • EID výsledku v databázi Scopus