Zkušební stand reduktoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F11%3A%230001236" target="_blank" >RIV/00010669:_____/11:#0001236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/funkcni-vzorek-g-funk/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/funkcni-vzorek-g-funk/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušební stand reduktoru
Popis výsledku v původním jazyce
Zkušební zařízení tvoří dva identické reduktory vzájemně mezi sebou propojené. Vstupní a výstupní hřídele obou převodovek jsou vzájemně propojeny. Zkušební zařízení je poháněno elektrickým motorem s proměnlivými otáčkami dodávající pouze ztrátový výkon,tj. cca 4% z nominálního výkonu reduktoru. Zatěžování reduktoru je zaváděno ve VZLÚ speciálně vyvinutým hydraulickým skrucovačem. Zatížení převodovky skrucovačem lze měnit během provozu reduktorů. Na zkušebním zařízení byl odjet vytrvalostní 300hodinovýtest s maximálním návrhovým zatížením 798Nm. Současně byly měřeny dynamické vlastnosti převodovky.
Název v anglickém jazyce
Gearbox test rig
Popis výsledku anglicky
The close-loop torque regenerative experimental device consists of two identical interconnected gearboxes so that inlet shaft of the first gearbox is connected with inlet shaft of second gearbox by means of mechanical clutch. Output shaft of the first gearbox is mechanically connected with output shaft of the second one by means of hydraulic torque loader (up to 2100Nm), especially developed in VZLU. The torque can be changed during rotation. The test rig is driven by electric motor with power of only 4% of nominal gearbox power. This is a big advantage of the arrangement. The 300 hours of gear box endurance test was finished at maximum design load 798Nm which corresponding to maximal engine power 180kW. During the endurance test were measured dynamicproperties of the gearbox.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F313" target="_blank" >FR-TI2/313: *Vývoj turbohřídelového motoru určeného pro lehké vrtulníky a bezpilotní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
R-5089
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Pro zkoušení reduktorů je třeba pouze 4% jmenovitého výkonu, na který je reduktor navržen. Smlouva SM100115, IČ 00176109, První brněnská strojírna. Funkční vzorek byl vyroben a ověřen.
Ekonomické parametry
Dlouhodobá zkouška 3000 hodin: Na samostatném reduktoru 180 kW x 3000 hodin x 4 Kč/kW = 2.160.000 Kč. Na zkušebním zařízení 13,3 kW x 3000 hodin x 4 Kč/kW = 160.000 Kč. Z toho plyne úspora 2.000.000 Kč. (Resp. 500 kW)
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00176109
Název vlastníka
PBS Velká Bíteš
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—