*Endurance Tests of Gears of Passenger Car Gearboxes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213487" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213487 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
*Endurance Tests of Gears of Passenger Car Gearboxes
Popis výsledku v původním jazyce
*The usage of closed-loop test rigs for endurance test of transmissions and their parts (gears) is very advantageous from the point of view of energy consumption. The electric motor provides only the sum of power losses. The torque in the circuit is introduced by preload devices. In the used test rig, two preload devices can be used: Manual preload for use in steady state only Automatic preload for load change during the test run. The specific point of used stand is also the way how the tested and technological gearbox are installed in the test rig. The gearboxes are installed in the same manner as in the vehicle, i.e. with help of rubber mount on the engine side, gearbox side and torque rod. The strain gauge measurement on the input, output shaft andtorque rods of both gearboxes give clear picture about transmitted and reaction torque of the gearbox. The gearboxes are primarily tested on the gear endurance. To be able to follow the propagation of faults in the gearboxes the vibration
Název v anglickém jazyce
*Endurance Tests of Gears of Passenger Car Gearboxes
Popis výsledku anglicky
*The usage of closed-loop test rigs for endurance test of transmissions and their parts (gears) is very advantageous from the point of view of energy consumption. The electric motor provides only the sum of power losses. The torque in the circuit is introduced by preload devices. In the used test rig, two preload devices can be used: Manual preload for use in steady state only Automatic preload for load change during the test run. The specific point of used stand is also the way how the tested and technological gearbox are installed in the test rig. The gearboxes are installed in the same manner as in the vehicle, i.e. with help of rubber mount on the engine side, gearbox side and torque rod. The strain gauge measurement on the input, output shaft andtorque rods of both gearboxes give clear picture about transmitted and reaction torque of the gearbox. The gearboxes are primarily tested on the gear endurance. To be able to follow the propagation of faults in the gearboxes the vibration
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Gears
ISBN
978-3-18-092199-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1523-1526
Název nakladatele
VDI Wissensforum IWB GmbH
Místo vydání
Düsseldorf
Místo konání akce
Garching
Datum konání akce
7. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—