Optimalizované CFD modely řešení spalovací komory na kapalné palivo
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001669" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/software-r/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/software-r/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizované CFD modely řešení spalovací komory na kapalné palivo
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci úkolu byl testován navržený multizonální algoritmus pro řešení spalování v komorách proudových motorů. Tento algoritmus byl doplněn o modul řešící přestup tepla. Během řešení úkolu byl testován vyvíjený turbulentní model a jeho vliv na simulaci spalování.
Název v anglickém jazyce
CFD models optimized solution combustion chambers for liquid fuel
Popis výsledku anglicky
As part of the task was tested designed for multi-zone algorithms for solving combustion chambers of jet engines. This algorithm was complemented by solving the heat transfer module. During the task solutions was tested developed turbulent model and itsimpact on the simulation of combustion.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03011285" target="_blank" >TA03011285: Vývoj spalovacího systému malého leteckého turbínového motoru na alternativní paliva</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
R-5986
Technické parametry
Řešič MRSTsFoam vychází z myšlenky, která byla použita v řešiči chtMultiRegionFoam. Základem je rozdělit oblast do dvou oddělených regionů, které jsou svázány pomocí vhodné okrajové podmínky. Ta zajistí výměnu informací mezi regiony během řešení.
Ekonomické parametry
Využití multiregionálního řešiče pro řešení reaktivního proudění sníží časovou náročnost numerických simulací až o 70%. Přináší tak značné urychlení procesu návrhu a optimalizace spalovací komory.
IČO vlastníka výsledku
00010669
Název vlastníka
Výzkumný a zkušební letecký ústav a.s.