Mechanical Concept of W-WING Whirl Flutter Demonstrator
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F14%3A%230001689" target="_blank" >RIV/00010669:_____/14:#0001689 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00010669:_____/15:#0001872
Výsledek na webu
<a href="http://pig.sagepub.com/content/early/2014/10/13/0954410014554473" target="_blank" >http://pig.sagepub.com/content/early/2014/10/13/0954410014554473</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/0954410014554473" target="_blank" >10.1177/0954410014554473</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mechanical Concept of W-WING Whirl Flutter Demonstrator
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the mechanical concept of a whirl flutter aeroelastic demonstrator. It works out the previous study on theW-WING demonstrator design and summarises the new achievements. The paper gives a theoretical background of the subjected whirl flutter phenomenon and summarises the whirl flutter occurrence in aerospace practice. The second part is focused on the experimental research of whirl flutter. At first, a brief summary of past main developments in this field is provided. The main partdeals with the new aeroelastic demonstrator W-WING, designed and developed at the VZLU. The demonstrator represents wing and engine of a twin turboprop commuter aircraft. Contrary to the most of past demonstrators, it includes thrusting propeller. The demonstrator allows changes of the main structural parameters influencing whirl flutter stability characteristics. The demonstrator is intended for experimental investigations at the VZLU 3m-diameter low-speed wind tunnel. The results will
Název v anglickém jazyce
Mechanical Concept of W-WING Whirl Flutter Demonstrator
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the mechanical concept of a whirl flutter aeroelastic demonstrator. It works out the previous study on theW-WING demonstrator design and summarises the new achievements. The paper gives a theoretical background of the subjected whirl flutter phenomenon and summarises the whirl flutter occurrence in aerospace practice. The second part is focused on the experimental research of whirl flutter. At first, a brief summary of past main developments in this field is provided. The main partdeals with the new aeroelastic demonstrator W-WING, designed and developed at the VZLU. The demonstrator represents wing and engine of a twin turboprop commuter aircraft. Contrary to the most of past demonstrators, it includes thrusting propeller. The demonstrator allows changes of the main structural parameters influencing whirl flutter stability characteristics. The demonstrator is intended for experimental investigations at the VZLU 3m-diameter low-speed wind tunnel. The results will
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering
ISSN
0954-4100
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
published on-line before print
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—