Design and Development of New Whirl Flutter Aeroelastic Demonstrator
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F14%3A%230001691" target="_blank" >RIV/00010669:_____/14:#0001691 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2014-0678" target="_blank" >http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2014-0678</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2514/6.2014-0678" target="_blank" >10.2514/6.2014-0678</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design and Development of New Whirl Flutter Aeroelastic Demonstrator
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the design and development of the new whirl flutter aeroelastic demonstrator. The paper gives a theoretical background of the whirl flutter phenomenon and summarizes the whirl flutter occurrence in the aerospace practice. The secondpart is focused on the experimental research of the whirl flutter. At first the brief summary of past main developments in this field is provided. The main part deals with the new aeroelastic demonstrator "W-WING" designed and developed at the VZLU. Thedemonstrator represents the wing and engine of the twin turboprop commuter aircraft. Contrary to the most of past demonstrators it includes thrusting propeller. It allows the changes of the main structural parameters influencing the whirl flutter stability characteristics. The demonstrator is intended for the experimental investigations in the VZLU 3m-diameter low-speed wind tunnel. The results will be utilized for validation of analytical methods and software tools as well as in the fr
Název v anglickém jazyce
Design and Development of New Whirl Flutter Aeroelastic Demonstrator
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the design and development of the new whirl flutter aeroelastic demonstrator. The paper gives a theoretical background of the whirl flutter phenomenon and summarizes the whirl flutter occurrence in the aerospace practice. The secondpart is focused on the experimental research of the whirl flutter. At first the brief summary of past main developments in this field is provided. The main part deals with the new aeroelastic demonstrator "W-WING" designed and developed at the VZLU. Thedemonstrator represents the wing and engine of the twin turboprop commuter aircraft. Contrary to the most of past demonstrators it includes thrusting propeller. It allows the changes of the main structural parameters influencing the whirl flutter stability characteristics. The demonstrator is intended for the experimental investigations in the VZLU 3m-diameter low-speed wind tunnel. The results will be utilized for validation of analytical methods and software tools as well as in the fr
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7E12035" target="_blank" >7E12035: Efektivní systémy a pohony pro malá letadla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
55th AIAA/ASME/ASCE/AHS/SC Structures, Structural Dynamics, and Materials Conference Proceedings
ISBN
978-1-62410-314-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
Místo vydání
USA
Místo konání akce
National Harbor, MD, USA
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—