Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aeroelastic Simulations of the SADE FNG Smart Leading Edge ? Smart Single Slotted Flap High-lift Configuration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F14%3A%230001722" target="_blank" >RIV/00010669:_____/14:#0001722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aeroelastic Simulations of the SADE FNG Smart Leading Edge ? Smart Single Slotted Flap High-lift Configuration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The scope of this paper is to show the result from the evaluation of aeroelastic efficiency of the FNG high-lift configuration, investigated within the EU-project SADE. The CAD geometry of the FNG wing was provided by DLR. A CFD mesh was generated by FOI. The initial MSC-NASTRAN structural finite element (FE) model was produced by VZLU. This model was then used for further structural aeroelastic optimisation (FOI) and an evaluation of the aeroelastic efficiency using both standard engineering methodology and more advanced CFD based fluid-structure coupled analysis. In the optimization, regions of the vehicle where weight reduction seems possible were identified and the gain was determined. The constraints in the optimization include: static strength, structural stiffness, flutter damping and control surface authority. The results from the optimization indicate a potential for weight reduction of almost 1 ton, or 12% of the initial weight. Finally, a structural coupled CFD analysis was

  • Název v anglickém jazyce

    Aeroelastic Simulations of the SADE FNG Smart Leading Edge ? Smart Single Slotted Flap High-lift Configuration

  • Popis výsledku anglicky

    The scope of this paper is to show the result from the evaluation of aeroelastic efficiency of the FNG high-lift configuration, investigated within the EU-project SADE. The CAD geometry of the FNG wing was provided by DLR. A CFD mesh was generated by FOI. The initial MSC-NASTRAN structural finite element (FE) model was produced by VZLU. This model was then used for further structural aeroelastic optimisation (FOI) and an evaluation of the aeroelastic efficiency using both standard engineering methodology and more advanced CFD based fluid-structure coupled analysis. In the optimization, regions of the vehicle where weight reduction seems possible were identified and the gain was determined. The constraints in the optimization include: static strength, structural stiffness, flutter damping and control surface authority. The results from the optimization indicate a potential for weight reduction of almost 1 ton, or 12% of the initial weight. Finally, a structural coupled CFD analysis was

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E09012" target="_blank" >7E09012: Smart High Lift Devices for Next Generation Wings</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aeroelasticity and Structural dynamics, International Forum, 2013

  • ISBN

    9781634391023

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Royal Aeronautical Society (RAeS)

  • Místo vydání

    Velká Británie

  • Místo konání akce

    Velká Británie

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku