CFRP Fuselage Panels Behaviour in Compression
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F15%3A%230001900" target="_blank" >RIV/00010669:_____/15:#0001900 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CFRP Fuselage Panels Behaviour in Compression
Popis výsledku v původním jazyce
Paper describes compressive behaviour of a reinforced fuselage composite panel. Implementation and validation of two types of strain sensors is discussed. Fibre optic Bragg grating (FOBG) sensors and standard resistance strain gauges are used for strainhistory and panel behaviour validation. The mechanical tests includes different load-scenarios ? compression to failure of undamaged panel, compression to failure of impacted panel and compression to failure of impacted and fatigued panel. In all cases,the panel failed due to buckling. The measurements taken from the FOBGs captured all changes in the buckling modes of the panel. Moreover, they showed a good correlation with the measurements taken from strain gauges. These findings validate the proposedstrain monitoring system.
Název v anglickém jazyce
CFRP Fuselage Panels Behaviour in Compression
Popis výsledku anglicky
Paper describes compressive behaviour of a reinforced fuselage composite panel. Implementation and validation of two types of strain sensors is discussed. Fibre optic Bragg grating (FOBG) sensors and standard resistance strain gauges are used for strainhistory and panel behaviour validation. The mechanical tests includes different load-scenarios ? compression to failure of undamaged panel, compression to failure of impacted panel and compression to failure of impacted and fatigued panel. In all cases,the panel failed due to buckling. The measurements taken from the FOBGs captured all changes in the buckling modes of the panel. Moreover, they showed a good correlation with the measurements taken from strain gauges. These findings validate the proposedstrain monitoring system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
53rd Conference on Experimental Stress Analysis - Experimental Stress Analysis 2015
ISBN
978-80-01-05735-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
340-345
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Český Krumlov
Datum konání akce
1. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—